Zamýšľali ste sa niekedy nad tým, akú dlhú cestu musí automobil absolvovať ešte dávno predtým, než do neho prvýkrát sadnete? Aký je celý proces výroby a ako sa z obyčajného lisovaného plechu stane vyšperkovaná karoséria vozidla?
Od automobilky Hyundai sme dostali skvelú príležitosť navštíviť ich "kuchyňu" pre európsky trh, kde sa tvoria napríklad známe modely ako Tucson, i30 či športové deriváty i30 N, Fastback N i najhorúcejšia limitovaná novinka i30 N Project C.
Spoločnosť Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) bola založená 7. júla 2006 a sídli v priemyselnej zóne v českých Nošoviciach. Išlo o najväčšiu zahraničnú investíciu v Českej republike a výstavba závodu prebehla v rekordne krátkom čase. Ide tiež o prvý výrobný závod Hyundai, ktorý odborná verejnosť označuje za jednu z vôbec najmodernejších automobiliek v Európe.
Pozrite si i videoreportáž redakcie TopSpeed.sk:
Necelú minútu pritom trvá, aby z brán nošovického závodu vyšlo ďalšie úplne nové auto a dokonca pritom nemusia byť vždy rovnaké. Na pásoch v závode totiž prebieha výroba hneď niekoľkých modelov a typov súčasne.
Aktuálne vyrába automobilka vyše 300-tisíc vozidiel ročne a okrem výroby automobilov sa v areáli nachádza aj hala na výrobu prevodoviek, ktorá pokrýva potreby nielen tohto konkrétneho závodu, ale aj sesterského závodu Kia v Žiline a Hyundai Motor Manufacturing Rus v Petrohrade.
Kde to začína?
Ak neberieme do úvahy fakt, že vozidlo začína svoju dlhú cestu na kúsku papiera, novo vypracovaná technika sa po dlhom vývoji zvyčajne osadí do existujúcej generácie modelu (takzvaná mula). Auto teda vyzerá na oko ako starší odchádzajúci model, avšak vo vnútri už má osadený pohon, podvozok či iné technické...
Zostáva vám 85% na dočítanie.