Značka Mazda je originálnymi technickými riešeniami už legendárna. To, že kráča vlastnou cestou, dokazuje bežnou produkciou, ktorá sa napríklad aj v Európe stále spolieha na raritné atmosférické motory.
Nejde pritom len o dožívajúce riešenia, naopak, fabrika pracuje na ich zdokonaľovaní a venuje sa zdokonaľovaniu riešení, nad ktorými už takmer všetci zlomili palicu. Má to však veľmi dobrý dôvod. Mazda chce byť totiž prémiová značka.
Budujeme prémiu
Odlišnými riešeniami použitými v sériových modeloch Mazda nejde automobilke o prvoplánovú snahu odlíšiť sa za každú cenu, ale ponúknuť riešenia, na ktoré nemajú ostatní výrobcovia v súčasnosti odvahu. A dotiahnuť ich k samotnej dokonalosti.
Ikuo Maeda z Mazdy hovorí: “Výroba prémiových áut neznamená umelé navyšovanie ceny automobilovou bižutériou, ale ponukou skutočnej kvality v oblasti dizajnu, konštrukcie a aj jazdných vlastností.“
Naráža tým na konkurenčné značky, ktoré sa snažia konvenčnú techniku „baliť“ do krajších kabátov a predávať ju za podstatne väčšie peniaze. Mazda chce zapracovať aj na kvalite svojich áut a zákazník teda podľa Mazdy musí dostať po každej stránke špičkový prémiový produkt.
Oslovuje náročných klientov
„Mazdu považujú nároční zákazníci za veľmi rozumnú alternatívu k zabehnutým prémiovým značkám,“ hovorí na adresu súčasne ponuky japonskej automobilky Masahiro Moro, generálny riaditeľ spoločnosti Mazda North American Operations.
Vyzdvihuje najmä to, že Mazda dokáže už dnes ponúknuť omnoho originálnejšie riešenia, než ostatní výrobcovia. Na rozdiel od minulosti, kedy však veľa „revolučných“ výrobcov bojovalo s nedostatočnou spoľahlivosťou a kvalitou, je dnes Mazda na vysokej technologickej úrovni a súperov dokáže prekonať nielen na poli dizajnu, či technológií, ale aj v oblasti spoľahlivosti.
Útok na prémiových konkurentov by, samozrejme, nebol možný bez správneho motora, v dielňach fabriky preto už dnes vzniká nový šesťvalec Skyactiv-X.
Technické špecifikácie automobilka zatiaľ poctivo tají, z dostupných informácií je však zrejmé, že ide o radovú konštrukciu spolupracujúcu s novou osemstupňovou automatickou prevodovkou.
Jasné zatiaľ nie je, v ktorých modeloch nový motor automobilka nakoniec použije. No dá sa predpokladať, že bude chcieť vo väčšine, aby sa jeho drahý vývoj čo najviac vyplatil. Je už dávno preč doba, keď bolo možné vyrábať jeden motor pre špecifické auto.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.