Karim Habib, niekdajší šéfdizajnér BMW a potom šéf dizajnu Infiniti, sa rozhodol v závere minulého roka prejsť ku koncernu Hyundai-Kia, ktorý v posledných rokoch loví (nielen) špičkových dizajnérov po celom svete. Viceprezidenta značky Kia úder pandémie koronavírusu prinútil k zamysleniu, píše iDNES.cz.
"Pandémia v uplynulých mesiacoch zmenila spôsob, akým žijeme, ovplyvní ho však aj do budúcnosti," načrtol svoj názor. Podľa Habiba sa počas krízy stal normou spoločenský odstup a ten sa zrejme premietne ako do pracovných procesov, tak napríklad aj do toho, ako budú dizajnéri navrhovať autá a ďalšie dopravné prostriedky.
"V uplynulých rokoch sa veľkou témou stala zdieľaná ekonomika, zdieľaná mobilita a hromadná doprava. Budeme musieť počkať, ako sa tieto odbory teraz vyvinú, spoločenský odstup je teraz normou a z dlhodobého hľadiska ovplyvní naše správanie," domnieva sa Habib. Podľa neho tak budú musieť automobilky napríklad pochopiť, ako navrhovať vozidlá pre rôzne zdieľané služby, bude potrebné i nanovo pochopiť psychológiu zákazníkov týchto služieb.
"Všeobecne môžeme premýšľať o uľahčení dezinfekcie interiérov. Môžeme použiť antivírusový povrch? Môžeme interiér dezi...
Zostáva vám 85% na dočítanie.