Hyundai Tucson patrí k obľúbeným športovo-úžitkovým vozidlám na slovenskom trhu, pričom už niekoľkokrát sa ocitol v rebríčkoch predajov na prvom mieste. Aktuálna nová generácia teraz posúva jeho schopnosti i atraktivitu ešte o stupeň vyššie, vozidlo má napríklad vylepšené bezpečnostné prvky, novú ventilačnú sústavu alebo elektronicky riadené tlmiče.
Pre nedočkavých fanúšikov je tu aj ďalšia skvelá správa a to fakt, že model už pomaly začína schádzať z výrobných pásov závodu v českých Nošoviciach. ČTK to včera za automobilku povedal Petr Michník. Tucson mimochodom tvorí zhruba 70 percent produkcie nošovického závodu.
V ešte lepšej forme
Novinka má napríklad systém pre automatické prispôsobenie rýchlosti jazdy pri prejazde zákrutou na diaľnici alebo nové funkcie pre sledovanie mŕtveho uhla. Tucson je tiež prvým vozidlom značky Hyundai s technológiou Multi-Air Mode.
"Ventilačná sústava používa výduchy s priamym i nepriamym prívodom teplého alebo studeného vzduchu do interiéru. Oveľa miernejšie prúdenie vzduchu vytvára v interiéri príjemnejšie prostredie," uviedol Michník.
Vozidlo tiež ponúka najnovšiu verziu služby Bluelink pre prepojenie vozidlá s displejom informačného a zábavného systému. "Prostredníctvom mobilnej aplikácie Bluelink môžu zákazníci okrem iného vyhľadávať polohu svojho vozidla, zamykať alebo odomykať na diaľku jeho dvere alebo napríklad kontrolovať množstvo paliva v nádrži," uviedol Michník.
Najviac bude model na cestách pútať pozornosť prednou časťou, ktorá disponuje aj takzvaným Parametric Hidden Lights svetlometmi. Predná mohutná maska tak skvele ukrýva denné parametrické svetlá, ktoré sa pri vypnutom vozidle "stratia" jej v útrobách.
Prvé vozidlá modelu Tucson štvrtej generácie sa objavia v európskych predajniach na konci tohto roka. Začiatkom budúceho roka bude nasledovať športovo zameraný variant vozidla so stupňom výbavy N Line. Ten prinesie atraktívnejšie nárazníky či prvky interiéru.
Obľúbenosť podložená aj číslami
"Lúčiaca sa generácia modelu Tucson sa nezmazateľne zapíše do histórie nošovickej automobilky. Od zahájenia sériovej výroby v júni 2015 až doteraz zišlo z liniek bezmála 1,2 milióna týchto vozidiel. Obľúbené SUV sa dočkalo svetovej popularity," uviedol Michník.
Model pritom neuspel iba v Nemecku, Veľkej Británii alebo na Blízkom východe, ale zamieril aj do exotických destinácií, ako je súostrovie Nová Kaledónia, Francúzska Guyana alebo ostrov Martinik.
"Od jeho predstavenia v roku 2004 sa na celom svete predalo viac ako sedem miliónov vozidiel, z ktorých 1,4 milióna bolo odovzdaných zákazníkom v Európe. Vďaka tomu sa stal Tucson globálne najpredávanejším SUV Hyundai," uviedol Michník.
Prezident nošovického závodu Jang Donghwan (v anglickej transkripcii Donghwan Yang) uviedol, že nový Tucson je revolučným modelom. "Vytvorili sme auto, ktoré nás posúva o kus ďalej," hovorí prezident.
Nošovický závod už tento rok uviedol niekoľko noviniek. V marci začal výrobu modelu Kona Electric, prvého sériovo vyrábaného elektromobilu v Česku. V máji potom začal vyrábať kompletný modernizovaný modelový rad i30. "V blízkej dobe navyše plánuje automobilka spustiť sériovú výrobu inovovaného ostrého vozidla Hyundai i30 N a tiež vylepšenú verziu elektromobilu Kona Electric," uviedol Michník.
Továreň v Nošoviciach je jediným výrobným závodom Hyundai v Európskej únii. Produkuje až 1 500 áut denne, vlani ich vyrobila 309 500 kusov. Vyrába modely i30, Kona Electric a Tucson. Továreň má približne 3300 zamestnancov, ďalších 8 700 ľudí pracuje pre jej priamych dodávateľov.