Predstavenie štvrtej generácie modelu Fabia je na spadnutie. Čo od nej očakávate?
Fabia patrí dlhodobo k najpredávanejším modelom na trhu. Uvedenie novej štvrtej generácie bude v tomto roku najväčšou udalosťou značky a očakávame, že začiatkom jesene ju už budeme predávať aj u nás na Slovensku. Prichádza na novej platforme MQB A0 a ponúkne moderné technológie známe z vyšších tried až 43 Simply clever riešení a najväčší priestor vo svojej triede.
Hovorilo sa aj o tom, že Fabia už nebude vo verzii kombi, aby si nekonkurovala so Scalou. Nakoniec sa však rozhodlo, že tento obľúbený model bude vyrábaný aj naďalej.
Prvoradá bola diskusia o tom, aké kapacity má Mladá Boleslav. Tento problém sa však vyriešil relokáciou výroby pre nás z hľadiska Slovenska tým najlepším spôsobom. Pôvodne bola totiž výroba následníka modelu Superb plánovaná v Turecku. Umiestnenie a konečné rozhodnutie o výrobe Superbu v Bratislave vnímame veľmi pozitívne, keďže je možné v blízkosti využívať synergie už existujúcich výrob a dodávateľov. Ak sa však vrátim k Fabii Combi, tak práve tento model je symbolom značky. Je to variabilné, priestranné, funkčné, dizajnové auto a navyše za rozumnú cenu. To je kombinácia faktorov, ktoré sú pre Škodu typické. Jeho obľubu u nás potvrdzuje aj fakt, že verzia kombi tvorí až 48 percent predajov Fabie.
Predaje nových vozidiel v minulom roku zažili prudké ochladenie. Nie všetci však stratili rovnako. Vy ste sa ako jedna z mála značiek v oblasti trhového podielu posilnili, k čomu vám výrazne pomohla aj spomínaná Fabia. Ako hodnotíte minulý rok?
Asi ako každý sme s takouto situáciou nerátali. Bol to bezprecedentný a nevyspytateľný rok. Museli sme zavrieť showroomy, zastaviť výrobu na 39 dní, a to v situácii, keď Škoda pre nedostatok kapacít bojovala o každé jedno vyrobené auto. Situácia nám však poskytla impulz na prehodnotenie procesov. Snažili sme sa bojovať s pandémiou ako ostatní, prvoradé bolo zdravie zamestnancov. Taktiež bolo nutné robiť opatrenia v dodávateľskom procese a obstarávať diely po prípadnom výpadku dodávateľov. Často nám práve chladná hlava umožnila to, že sme jednotlivé vlny dobre zvládli. Počas 125-ročnej histórie Škody sme zažili ťažkých situácií neúrekom a aj počas ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.