Elektrifikácia si ukrajuje z portfólia najrôznejších značiek čoraz väčšie sústa a množstvo výrobcov už teraz oficiálne ohlásilo, že ich budúcnosť bude v podobe predaja výhradne elektrických áut. Tento stav majú za následok najmä stále prísnejšie emisné normy vyplývajúce z nariadení Európskej únie.
Už teraz sú automobilky nútené produkovať väčšie množstvo elektrifikovaných modelov než tomu bolo v minulosti pre splnenie limitov a vyhnutie sa plateniu vysokých pokút. V ponukách preto nájdeme nielen plne batériové vozidlá, ale tiež plug-in hybridy, hybridy a mild-hybridy.
Úplné ukončenie predaja áut so spaľovacím motorom v priebehu niekoľkých budúcich rokov už plánuje napríklad Volvo (od roku 2030), Audi (od roku 2031 až 2036), Hyundai (asi od roku 2050), Mazda (od roku 2030), Toyota (od roku 2035), Volkswagen (od roku 2040) a ďalší. Samozrejme, všetko sú to zatiaľ "iba" predpoklady a nástup elektromobilov sa môže urýchliť i oddialiť.
Informácie teraz prináša aj nemecká spoločnosť BMW Group. Počet ich dodaných plne elektrických vozidiel by mal medzi rokmi 2025 a 2030 medziročne narastať o viac ako 20 percent.
Na základe aktuálnych trhových predpokladov by mali dodávky plne elektrických vozidiel spoločnosti zákazníkom tvoriť do roku 2030 približne 50 percent. Aktuálne čísla sa pohybujú v závislosti od jednotlivých trhov a výrazne závisia od postupu rozvoja lokálnej nabíjacej infraštruktúry.
V tomto štádiu bude podľa slov spoločnosti na každom zo svojich trhov ponúkať BMW Group minimálne jeden plne elektrický model v každom segmente svojho produktového portfólia. V ponuke viacerých segmentov sa môžu nachádzať už iba elektrické vozidlá.
Primerane k tomu bude firma poskytovať aj výrazne vyšší podiel plne elektrických vozidiel, aby dokázala pokryť očakávaný nárast dopytu. Očakáva sa, že do desiatich rokov bude na cestách celého sveta približne desať miliónov plne elektrických vozidiel.
Veľké zmeny sa však dotknú značky MINI, spadajúcej pod BMW, ktorá bude pri ďalšom napredovaní zohrávať priekopnícku rolu a ako mestská značka je podľa spoločnosti ideálnym kandidátom na elektrickú mobilitu. Úplne posledný nový model so spaľovacím motorom sa vraj predstaví v roku 2025 a od toho momentu sa budú predstavovať už len vozidlá s elektrickým pohonom.
Do roku 2027 budú plne elektrické modely tvoriť minimálne 50 percent všetkých vozidiel MINI dodaných zákazníkom. V desaťročí od roku 2030 bude modelový rad MINI plne elektrický a zároveň pôjde aj naďalej o globálnu značku s prítomnosťou v každom regióne sveta.
V závode v Oxforde sa momentálne vyrába plne elektrický model MINI SE. Nasledovník modelu MINI Countryman bude od roku 2023 vznikať v závode v Lipsku, pričom nový crossover MINI sa bude vyrábať vo verziách so spaľovacím ako aj s plne elektrickým pohonom.
Na základe konštrukcie nových vozidiel, od základu vyvinutých práve pre elektrickú mobilitu, sa bude nové elektrické MINI vyrábať od roku 2023 aj v Číne a to v spolupráci s miestnym výrobcom Great Wall Motor.