Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto predstaví už v priebehu druhej polovice tohto roka svoj nový dizajn. Ten vo veľkom zasiahne vzhľad modelov a zmení ich doterajšie charakteristické rysy. Ďalšie informácie by mala Škoda predstaviť až neskôr počas roka, uviedli to zástupcovia Škody na tohto týždňovej tlačovej konferencii.
Automobilka sa avizovaným novým dizajnovým jazykom podľa svojho vyhlásenia ešte viac zameria na jednotlivé oblasti života zákazníkov, ako sú napríklad rodina alebo outdoorové aktivity, a vyhovie tak rýchlo sa meniacim nárokom a potrebám svojich klientov.
Nový dizajnový jazyk ponesie meno Modern Solid a na snímke sa "ukazuje" v podobe konceptu za matnou sklenenou tabuľou.
Charakteristický znak bude podľa člena predstavenstva Škody Auto Martina Jahna v duchu hesla značky "Simply Clever". "Budú to krásne vozidlá, ale budú odlišné," uviedol Jahn. Budú to podľa neho naďalej typické škodovky, ale zároveň to "bude ďalšia úroveň mobility," uviedol Jahn.
Čo všetko sa zmení je nateraz otázne, na spomínanej snímke však možno aspoň čiastočne rozlíšiť úplne odlišné tvarovania prvkov karosérie. Škodovka bude pokračovať v napĺňaní stratégie NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030, ktorá okrem iného počíta s prípravou ďalších troch elektromobilov menších ako Enyaq iV.
Globálne bude značka ťažiť z projektov digitalizácie, pridelenej zodpovednosti za rozvoj platformy MQB A0 alebo plnenia cieľov projektu INDIA 2.0. „To je dobrý príklad neuveriteľného potenciálu synergií koncernu Volkswagen, ktorý teraz spoločne využívame,“ komentoval predseda predstavenstva Thomas Schäfer.
Škoda Auto má podľa Schäfera skvelý potenciál do budúcnosti a nový dizajnový jazyk ho má ešte viac podporiť. „Môžem vás uistiť, že tak pre zákazníkov, ako aj pre konkurenciu to bude moment veľkého prekvapenia,“ dodal Schäfer. Pôjde zároveň o koniec jednej éry a to slovenského dizajnéra Jozefa Kabaňa.
Toho už pred niekoľkými rokmi vystriedal talian Oliver Stefani, no vzhľadom na dlhý vývoj vozidiel sa do reality pretaví až onedlho - s príchodom nového jazyka.
Atraktívny elektromobil Škoda Enyaq Coupé iV a Coupé RS iV patrí k jedným z posledných modelov, ktoré vznikli pod rukami Kabaňa:
Kvôli nedostatku polovodičov a pandémii koronavírusu automobilka vlani zákazníkom na celom svete dodala 878 200 vozidiel, čo je o 12,6 percenta medziročne menej. Nedostatok čipov spôsobil, že Škoda nevyrobila 280-tisíc áut. Za zvýšením ziskovosti stojí zameranie na predaj vozidiel s vyššou maržou.
Pre aktuálny rok 2022 automobilka počíta s vysokou úrovňou neistoty z dôvodu vojny na Ukrajine a s tým súvisiacim obmedzením dodávok niektorých dielov aj mimo absentujúcich čipov. Známe je, že do istej miery bola zasiahnutá produkcia najmä elektrických modelov Enyaq iV, ale aj niektorých konvenčných áut z portfólia.