Škoda Enyaq patrí k plne elektrickej ponuke mladoboleslavskej automobilky, no s ďalším rozširovaním portfólia s elektromobilmi budú čipy čoraz dôležitejšie. FOTO: Netcarshow.com
StoryEditor

Výroba by sa bez nich zastavila. Škodovák vyriešil čipovú krízu celého koncernu VW

25.08.2023, 11:26
  • V roku 1978 malo ikonické Porsche 911 jednu riadiacu jednotku a osem čipov, dnes má batériová Škoda Enyaq tých riadiacich jednotiek 90 a v celom aute je čipov osem tisíc.
  • Niet divu, že sú polovodiče (čipy) jednou z hlavných tém autopriemyslu dneška. Ide o veľmi náročnú techniku, z pohľadu investícií, vývoja aj výroby.
  • Nie nadarmo sa do čipového biznisu zatiaľ nenahrnuli čínske firmy, je to jednoducho extrémne náročná a špecializovaná disciplína.

Koncern Volkswagen kvôli celkovej náročnosti zháňania polovodičov, aby vôbec mohol fungovať tak, ako je zvyknutý, zriadil špeciálny krízový tím, ktorý vedie škodovák. Karsten Schnake, ktorý stojí na čele pracovnej skupiny koncernu Volkswagenu pre dodávky súčiastok založenej v minulom roku a je tiež členom predstavenstva Škody Auto zodpovedným za nákup, svoj špeciálny tím Compass (Cross Operational Management PArts & Supply Security) predstavil pred viac ako rokom.

Za tú dobu musel pochopiť, ako priemysel a biznis okolo čipov funguje, nahliadnuť do útrob čipov, zistiť, kto vyrába základné wafery (kremíkové doska s čipmi, ktoré obsahujú tranzistory, z ktorých sa režú srdcia čipov) ale napríklad sa aj zoznámiť s priekupníkmi, ktorí vykrývajú výkyvy v dopyte. Občas je jednoducho nutné nakúpiť u prostredníka, než aby sa zastavila výrobná linka automobilky, píše portál iDNES.cz.

„Nedostatok polovodičov v posledných rokoch, geopolitické zmeny v dodávateľských reťazcoch a rastúca digitalizácia našich vozidiel predstavujú a budú aj naďalej predstavovať pre celý koncern Volkswagen veľké výzvy. Týka sa to najmä oblasti nákupu, ktorá v poslednej dobe vyvíjala maximálne úsilie na zabezpečenie dodávok polovodičov, ale tiež vypracovala novú stratégiu nákupu polovodičov do budúcnosti,“ zhŕňa situáciu v posledných troch rokoch vedúci komunikácie podniku Škoda Auto Tomáš Kotera.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 80% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-08-17 12:00:00 - Feat.: 1 - Title: Prichádzajú Slováci na chuť elektromobilom? Ich počet v prvom polroku 2023 prekvapil 02 - Modified: 2023-07-21 12:20:00 - Feat.: 1 - Title: Škoda Superb zostane skvelým rodinným autom. O novinke už vieme takmer všetko 03 - Modified: 2023-08-02 12:56:40 - Feat.: 1 - Title: Škoda vylepšila dva svoje obľúbené modely. Čo všetko sa zmenilo po modernizácii? 04 - Modified: 2023-08-10 09:37:19 - Feat.: 1 - Title: Fenomén BYD: V Európe potrápi Volkswagen i Škodu, zuby si však brúsi aj na prémiovky 05 - Modified: 2023-07-14 11:45:00 - Feat.: 1 - Title: Skrat v elektrických plánoch Volkswagenu. Nemci nechcú elektromobily, obchodníci bijú na poplach 06 - Modified: 2023-06-13 12:37:07 - Feat.: 1 - Title: „Neviditeľný“ problém: Automobilky márne bojujú s pomalým a drahým vývojom softvéru
01 - Modified: 2024-04-26 22:00:00 - Feat.: - Title: Otázky, ktoré musia zvládať začiatočníci v autoškole. Pri niektorých zaváhajú i „profíci“ 02 - Modified: 2024-04-26 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvá jazda s novou Daciou Duster. Odolný klasik zdražel a dostal miesto dieselu hybrid 03 - Modified: 2024-04-26 09:06:00 - Feat.: - Title: Návrat Škody k športiakom? Supervýkonná novinka ohromí, má to však jeden háčik 04 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 05 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu
menuLevel = 2, menuRoute = auto/automobilky, menuAlias = automobilky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
27. apríl 2024 05:07