StoryEditor

Fenomén BYD: V Európe potrápi Volkswagen i Škodu, zuby si však brúsi aj na prémiovky

10.08.2023, 11:37
  • Najväčší výrobca elektrifikovaných automobilov na svete chystá na starom kontinente veľký test zákazníckej lojality k zavedeným európskym značkám.
  • Má to však malý háčik. Problémom v expanzii môžu byť oveľa vyššie ceny ako na domácom čínskom trhu.
  • Konkurencia z dielne značky BYD sa pripravuje na súboj so značkami ako Volkswagen či Škoda, no chystá sa i súper pre BMW a Mercedes.

Čínsky BYD sa stále viac preťahuje o pozornosť s americkou Teslou. Značka zo Šen-čenu je jedinou automobilkou, ktorá si navrhuje a vyrába trakčné batérie, elektromotory, ale aj elektronické riadiace systémy sama. Batérie spoločnosti sa navyše montujú aj do spomínaných vozidiel Tesla, vyrobených v továrni pri Berlíne, a svoje ďalšie komponenty sa chystá prostredníctvom divízie BYD FinDreams ponúknuť značka aj ďalším výrobcom.

V minulom roku BYD dodal zákazníkom cez 1,86 milióna takzvaných NEV vozidiel (New Energy Vehicle), teda všetkých elektrifikovaných áut– medziročne to bolo o 208 percent viac. Najviac elektromobilov na svete vyrába síce stále Tesla, ale pokiaľ sa ide o súhrnné číslo spoločne s plug-in hybridmi, drží pomyselné žezlo firma zo Šen-čenu, píše portál iDNES.cz.

BYD navyše vlani v celoročnej bilancii prvýkrát od roku 2008 zosadil Volkswagen z prvej priečky najpredávanejšej značky na čínskom trhu. Predtým sa mu to prvýkrát podarilo v novembri 2022. A stále pridáva plyn. Za druhý štvrťrok 2023 BYD vykázal rekordný predaj s celkovým počtom 700 244 predaných vozidiel. V Číne tak opäť kraľuje aj počtom 352 163 registrácií v rebríčku elektromobilov.

To je dvojnásobok toho, čo firma predala v rovnakom období pred rokom. Cena jej akcií vďaka tomu vzrástla o viac ako štyri percentá. Automobilka BYD ťaží zo svojej vyspelej batériovej technológie. V tomto smere je zďaleka najsilnejším čínskym hráčom, ktorý sa chystá k veľkej európskej expanzii a plánuje tu aj vlastnú továreň. V hre je údajne Francúzsko, Nemecko, Španielsko a ďalšie dve krajiny.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 82% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-07-11 12:22:36 - Feat.: 1 - Title: Šéf Renaultu varuje pred „čínskou búrkou“. Európski výrobcovia sú príliš závislí od tamojších surovín 02 - Modified: 2023-07-10 08:59:41 - Feat.: 1 - Title: Výkon dostupného elektromobilu viac ako zdvojnásobili. Cenou zamieša karty na trhu 03 - Modified: 2023-06-23 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Európa smeruje do problémov. Hrozí, že prehrá preteky o batérie do elektromobilov 04 - Modified: 2023-06-13 12:37:07 - Feat.: 1 - Title: „Neviditeľný“ problém: Automobilky márne bojujú s pomalým a drahým vývojom softvéru 05 - Modified: 2023-06-01 12:46:16 - Feat.: 1 - Title: Číňania vyrábajú autá pre Putina. V Nemecku aj napriek tomu dostávajú dotácie 06 - Modified: 2023-05-24 09:20:43 - Feat.: 1 - Title: Ekológia sa predraží. Náklady na normu Euro 7 majú byť násobne vyššie než tvrdí EK​
01 - Modified: 2024-12-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Český bestseller stláča nedostatky na minimum. Zaujme rodiny i firemných klientov 02 - Modified: 2024-12-21 08:00:00 - Feat.: - Title: Kde je hranica medzi Európou a Áziou? Sklameme ťa, nikdy to nezistíš. Tu sú dôvody prečo 03 - Modified: 2024-12-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Nikto neparkuje horšie ako vodiči drahých áut. Prieskum odhalil nelichotivé výsledky 04 - Modified: 2024-12-20 18:31:24 - Feat.: - Title: Vedenie Volkswagenu a odborári dospeli k dohode, nebudú zatvárať žiadne továrne v Nemecku 05 - Modified: 2024-12-20 14:43:53 - Feat.: - Title: Odbory a vedenie Volkswagenu sa dohodli na úspore štyroch miliárd eur, píše nemecký ekonomický denník
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
22. december 2024 00:48