Tlak bruselských úradníkov na znižovanie emisií sa neustála zvyšuje a zatiaľ čo najneskôr v roku 2035 budú musieť v Európe automobilky povinne prejsť na ponuku výhradne „čistých“ vozidiel na batérie, už čoskoro by im pod nohy mohli dopadnúť polená v podobe normy Euro 7. Tá sa síce decentne upravila a čiastočne poľavila v prísnosti požiadaviek, no i tak pôjde o poriadnu skúšku pre výrobcov.
Mnohí pritom už v roku 2030 plánujú prestavať svoje portfóliá na predaj výhradne elektrických vozidiel, iní zas už dnes pristupujú k výraznému downsizingu – teda znižovaniu objemov u spaľovacích motorov – pre zaistenie nižších emisií (aj flotilových) a podliezanie emisných limitov, pričom často modely dopĺňajú o hybridnú alebo plug-in hybridnú techniku.
Športová divízia BMW M mníchovskej značky však má na najbližšie roky jasné plány a fanúšikov svojimi slovami šéf divízie BMW M Frank van Meel nepochybne potešil. Ako povedal pre magazín CarExpert, vyšperkované výkonné vozidlá značky sa vraj downsizingu nemusia obávať. Nič také totiž v pláne výrobcu v budúcnosti nie je.
Frank van Meel je v spoločnosti od roku 2015 a za ten čas bol svedkom vývoja mnohých vozidiel s emblémom M, ktoré popierali normy a išli proti dnešnému „nútenému trendu“. Ide napríklad o BMW M5 s pohonom všetkých kolies alebo BMW M2, u ktorého zásadne presadzoval ponechanie aj manuálnej prevodovky. Tá tvorí značnú časť v predajoch a ponúka zákazníkom výnimočné spojenie s autom pri športovej jazde.
Zostáva vám 67% na dočítanie.