Spoločnosť Hyundai Motor Company dosiahla v uplynulých dňoch mimoriadny úspech, keď celosvetovo vyrobila už sto miliónov vozidiel. Tento úspech pritom dosiahla len za 57 rokov od svojho založenia a v globálnom automobilovom priemysle sa tak zaradila k výrobcom, ktorý túto hranicu pokorili za veľmi krátky čas.
Pri tejto príležitosti sa vo výrobnom závode v kórejskom Ulsane konal slávnostný ceremoniál, počas ktorého bolo zákazníkovi odovzdané stomiliónteprvé vozidlo – stal sa ním známy elektrický model IONIQ 5, ktorý zišiel z výrobného pásu presne počas ceremoniálu.
„Sto miliónov celosvetovo vyrobených vozidiel je významným míľnikom, ktorý sme dosiahli vďaka našim zákazníkom na celom svete, ktorí si od úplného začiatku vyberajú naše produkty a podporujú tým rast značky Hyundai,“ povedal Jaehoon Chang, prezident a generálny riaditeľ Hyundai Motor Company.
Závod v Ulsane, ktorý je v prevádzke od roku 1968, má aj veľký historický význam ako „rodisko kórejského automobilového priemyslu“. V roku 1975 tu odštartovala produkcia prvého nezávisle skonštruovaného kórejského sériovo vyrábaného modelu, Pony. Závod Ulsan je v súčasnosti hlavným centrom elektrifikácie a Hyundai tu zriaďuje špecializovaný závod na výrobu elektrických vozidiel.
„Každý jeden zamestnanec spoločnosti Hyundai Motor prispel svojou tvrdou prácou a obetavosťou k celkovej výrobe sto miliónov kusov vozidiel. Táto pozitívna udalosť je ďalším z krokov smerom k budúcej ére elektrifikácie, na ktorej čele bude Hyundai stáť,“ povedal Dong Seock Lee, prezident a vedúci domácej výroby v Hyundai Motor Company.
Historický úspech je výsledkom neustáleho rastu kórejskej automobilky, ktorý urýchlilo aj uvedenie prémiovej značky Genesis, veľmi dobre prijatej športovo orientovanej značky N pre vysokovýkonné modely a elektrických modelov postavených na špecializovanej globálnej modulárnej platforme (E-GMP), akými sú členovia rodiny IONIQ – IONIQ 5 či IONIQ 6.
Hyundai zároveň postavil svoje výrobné závody aj v iných častiach sveta. Stalo sa tak v Turecku, Indii, USA a Českej republike. Vďaka tomu sa dynamika rastu spoločnosti významne zvýšila, uvádza automobilka vo svojej tlačovej správe. Kým prvých 50 miliónov áut vyrobil Hyundai do roku 2013 a potreboval na to teda 46 rokov, ďalších 50 miliónov vyrobil len za 11 rokov.
Hyundai vo svojom rozvoji pokračuje, v minulom roku založil v Singapúre globálne inovačné centrum Hyundai Motor Group Global Innovation Center Singapore (HMGICS), ktoré sa venuje novým konceptom inteligentnej mestskej mobility.
Vyvíjajú sa tu inovatívne výrobné platformy a pokročilé technológie vrátane umelej inteligencie (AI), robotov a inteligentných tovární, ktoré majú prispievať k zvyšovanie efektívnosti výroby a postupne sa budú zavádzať do ďalších výrobných závodov, akým je napríklad Hyundai Motor Group Metaplant America (HMGMA).