Pre staršie generácie Číňanov bolo ešte pred pár rokmi meno Volkswagen synonymom pre auto, Santana – výberový model značky motorizoval krajinu pohybujúcu sa na bicykloch a ukazoval jej, čo je to auto. To je 40 rokov. Čínske automobilky však už dávno nie sú na smiech, teraz je to presne naopak. Pre tradičné „západné“ značky sú technológie z Číny priam záchranou, píše iDNES.cz.
„Globálne automobilky vyhľadávajú čínske technológie, aby prekonali prekážky vo vývoji elektromobilov. Americké a európske značky skúmajú globálne modely na čínskych platformách,“ píše Reuters a vyjadruje obavy z dlhodobej závislosti na čínskej technológii elektromobilov.
Keď manažéri Audi v roku 2021 prvýkrát uvideli Zeekr 001, elektromobil s dlhým dojazdom a európskou estetikou, bol to pre túto prémiovú nemeckú automobilku budíček. Ak chcela konkurovať Číňanom, potrebovala ich technológiu. „Zeeker 001 vtedy šokoval takmer všetkých,“ povedal Stefan Pötzl, prezident predaja a marketingu SAIC Audi. „Museli sme s tým niečo urobiť.“
Aby Audi rozšírilo svoju ponuku elektromobilov pre čínskych spotrebiteľov, vyrobilo AUDI E5 Sportback iba za 18 mesiacov s využitím technológií poskytnutých čínskym partnerom SAIC, vrátane batérií, elektrického pohonu, softvéru pre infotainment a pokročilých asistenčných systémov riadenia.
Audi očakáva, že elektromobil v hodnote 33-tisíc dolárov začne dodávať zákazníkom v Číne tento mesiac a jej globálni konkurenti sa teraz tiež snažia využiť vynálezy na rýchle uvedenie nových modelov. Toyota a Volkswagen majú spoločné plány na vývoj modelov určených pre Čínu s technológiami od čínskych partnerov GAC a Xpeng.
Zostáva vám 75% na dočítanie.
