Výstavba takzvaného nultého obchvatu hlavného mesta začala už pre rokmi a hoci projekt D4R7 sa už otvoril pre využívanie vodičom, najkľúčovejšia časť pre odľahčenie dopravy v Bratislave na svoje dokončenie a sprístupnenie ešte len čaká. Ide o prepojenie diaľnice D4 a mimoriadne vyťaženej diaľnice D1.
S prípravami a stavbou napojenia sa začalo ešte minulý rok a podľa aktuálnej správy NDS sa už koncom novembra 2024 dostanú z D4 na D1 prví vodiči. Prepojenie D4 a D1 zas umožní najmä nákladnej doprave obísť Bratislavu, čím sa výrazne zvýši kvalita života obyvateľov hlavného mesta.
Trasa rozšírenej D1 Bratislava – Triblavina začína pred bratislavskou mimoúrovňovou križovatkou Vajnory. Dôležitou súčasťou stavby je práve vybudovanie križovatky diaľnic D1 a D4, ktorá výrazným spôsobom prispeje k zlepšeniu dopravnej situácie v Bratislave. Rozširovanie úseku končí v diaľničnej križovatke Triblavina, kde aj teraz treba rátať s výraznými dopravnými obmedzeniami.
Rekonštrukcia D1 začína v križovatke Vajnory, pričom súčasťou rekonštruovaného úseku v dĺžke 3,6 kilometra je rozšírenie a rekonštrukcia vozovky diaľnice ako aj zdvih nivelety, doplnenie križovatkových kolektorov, dostavba vetiev mimoúrovňovej križovatky Ivanka sever (D1/D4), výstavba 18 mostov na diaľnici, vetvách križovatky a súvisiacich komunikáciách ako i doplnenie informačného systému, oplotenia a ďalších súvisiacich objektov.
Národná diaľničná spoločnosť plánuje v rámci tohto projektu dosiahnuť ďalší významný míľnik. Počas dvoch posledných novembrových víkendov tu má dôjsť k napojeniu vetiev z D4 na D1 a z D1 na D4. Prepojenie obchvatu a diaľnice prinesie významné zvýšenie dopravného komfortu. Samotné prepojenie si však vyžiada aj súvisiace výrazné obmedzenia, na ktoré sa musia vodiči pripraviť.
Zostáva vám 59% na dočítanie.