Seat to myslí s SUV naozaj vážne, koniec koncov rovnako, ako celý koncern Volkswagen. Aby bol príchod nového typu v záplave konkurentov čo najviditeľnejší, je treba vymýšľať nové marketingové postupy.
Jeden inovatívny je aj #SEATSeekingName, o ktorom sme písali už dávnejšie. Seat v celosvetovom internetovom výbere motivoval verejnosť navrhnúť vhodné meno pre veľké SUV. Minulý týždeň zverejnili deväť finalistov. Novinka sa do predaja dostane budúci rok.
Pravdepodobne bude vychádzať zo štúdie 20V20 a teraz vieme, že jej meno bude jedno z nasledujúcich: Abrera, Alboran, Aran, Aranda, Avila ,Donosti, Tarifa, Tarraco, Taide.
Manažéri Seatu vybrali deväť finalistov spomedzi viac ako 10-tisíc návrhov verejnosti a fanúšikov značky na základe kritérií, ktoré musí nové meno modelu spĺňať a rešpektovať.
1. Mená prezentujúce hodnoty značky a charakteristiky nového SUV
2. Lingvistické kritériá – dôraz kládli na ľahké vyslovovanie v rozličných jazykoch a vyvolanie pozitívneho dojmu.
3. Právne kritériá – v spolupráci s agentúrou na ochranu priemyselného a intelektuálneho vlastníctva sa predišlo situácii, aby názvy už neboli zaregistrované inými značkami, alebo na iných trhoch, kde sa predávajú automobily Seat.
Projekt bol prijatý s obrovským nadšením. Na základe toho Luca de Meo, predseda predstavenstva SEAT, S.A., povedal: „Čísla hovoria za všetko. Nesmierne nás teší výsledok iniciatívy, do ktorej sa zapojilo vyše 130-tisíc ľudí zo 106 krajín a ktorá prepojila našu značku so španielskou spoločnosťou a fanúšikmi na celom svete. Chceme sa poďakovať všetkým za účasť. Čaš, kedy budeme vedieť meno nového SUV značky Seat sa rýchlo blíži.“
Ďalším krokom bude výber troch z deviatich finalistov, ktorí sa dostanú do najužšieho výberu. Tí budú zverejnení na frankfurtskom autosalóne 12. septembra, do 25. septembra môže verejnosť hlasovať za favorita na stránkach seat.com/seekingname a seat.es/buscanombre a do 15. októbra sa dozvieme meno víťaza, ktorí získal najviac hlasov.
Je to prvý raz v histórií značky, kedy verejnosť „demokratickým“ spôsobom môže ovplyvniť názov nového modelu Seat. Už teraz je však jasné, že novinka bude pokračovať v stopách svojich starších súrodencov a teda prevezme meno po jednom zo španielskych geografických názvoch.
Začalo to v roku 1982 modelom Ronda a pokračuje do dnešných dní modelom Arona, ktorý bol predstavený v Barcelone 26. júna tohto roka.