To sa má však zmeniť. Audi označí výkon, v ktorom sa bude „hýbať“ konkrétny motor pod prednou kapotou. Aj v tomto smere tak dorovná čitateľnejšiu konkurenciu.
Je síce pravda, že pri BMW a Mercedese-Benz ste priamo výkon z názvu modelu nepoznali, no kedysi bola vďaka označeniu známa veľkosť motora. Dnes je z dvojčísla známy zhruba výkon a dynamika. Každému je jasné, že čím väčšie číslo, tým výkonnejšie auto. To ale Audi nikdy nemalo.
Ak ste mali napríklad motor 1,9 TDI, mohli ste mať výkon 66 kW, 81 kW, 85 kW, alebo 96 kW. Samozrejme, variácií bolo viac, pre príklad to však stačí. S príchodom novej generácie A8 však už budete mať jasnejšiu predstavu, že ako výkonné TDI alebo TSI pred sebou máte.
S novou generáciou Audi A8 totiž zavádza označovanie dvojciferným číslom, ktoré bude prezrádzať výkonové rozpätie motora. Napríklad, ak budete mať na zadnej kapote nápis 30, bude to označovať výkonové rozpätie od 81 kW (110 koní) do 96 kW (131 koní).
Vrcholom bude číslica 70, ktorá bude označovať motor s výkonom nad 400 kW, čo je 536 koní. Audi bude rozdeľovať výkony motorov medzi päť základných kombinácií.
K tomuto označovaniu tiež zostane označenie typu motora, teda TDI, TFSI, g-tron alebo e-tron. Nové názvy tak nájdeme nielen na autách so spaľovacími motormi, ale aj na elektromobiloch. Po novej A8-mičke prídu s týmito pomenovaniami behom budúceho roka aj zvyšné modely.
Nová Audi A8 tak začne ako A8 50 TDI s motorom 3,0 TDI a maximálnym výkonom 210 kW, 256 koní. Zážihový motor 3,0 TFSI s 250 kW (335 koní) bude mať označenie A8 55 TFSI.
Výnimku budú tvoriť vysokovýkonné modely S, RS a R8. Tie majú len jeden výkonový stupeň, preto u nich toto označenie nie je potrebné.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.