StoryEditor

Volkswagen predstavil nový model T-Roc. Dupne na krk ostatným kompaktným SUV-čkam?

25.08.2017, 13:00
Autor:
fdvfdv
"Svet žiada SUV a veľa z nich ponesie logo Volkswagenu,“ s týmito slovami predstavil šéf značky Herbert Diess nový model T-Roc.

Nemecká automobilka svoju ponuku SUV poriadne zahustí, za pár rokov chce mať na svetových trhoch dohromady 19 SUV modelov, vrátane elektrických.

„V nasledujúcich desiatoch rokoch vzrastú predaje SUV o 50 percent,“ predpovedá Herbert Diess. Populárne sú hlavne tie menšie. A práve T-Roc je tu jedným z tých najdôležitejších modelov. Vkusný tereňák do mestskej džungle má dĺžku 4 234 milimetrov, čo je veľmi blízko končiacej Škody Yeti, ale na pohľad pôsobí mohutnejšie. Pokiaľ zostaneme pri značke Volkswagen, je novinka o štvrť metra kratšia ako Tiguan.

V narastajúcej SUV ponuke koncernu Volkswagen tak prestáva byť jednoduché sa orientovať. T-Roc je teraz najmenší mestský crossover, budúci rok však príde ešte menší T-Cross, vychádzajúci z malého Pola.

​Ako sa chuť zákazníkov mení, zaujímavo ukazuje taliansky trh. Volkswagen totiž podľa informácií magazínu Motorbox z tamojšej ponuky sťahuje model Sportsvan, praktické MPV má nahradiť práve nový T-Roc. Na druhú stranu je potrebné povedať, že v dnešnej SUV mánii silno živenej samotnými výrobcami už často proste nie je z čoho vyberať. Ak teda Diess vraví, že ľudia kupujú stále viac SUV, hodilo by sa tiež dodať, že im automobilky občas nič iné ponúknuť nevedia.

T-Roc stojí na modulárnej platforme MQB koncernu Volkswagen určenej pre autá s motorom vpredu kolmo a pohonom predných kolies, na ktorej stoja autá od Seatu Ibiza po Škodu Kodiaq či Volkswagen Passat. Vďaka tomu môže dostať novinka tiež pohon všetkých kolies. A za ďalší príplatok bude T-Roc vedieť mať napríklad podvozok s adaptívnymi tlmičmi či progresívne riadenie.

Motorizácia a technika

Na výber bude z piatich motorov, štartovať sa bude pri litrovom trojvalci, vrcholom bude 190 koňové TSI a TDI dvojnásobného objemu. Základný benzínový trojvalec má 85 kW (115 koní), nad ním je 1,5 TSI s 110 kW (150 koní) a vrcholom je 2,0 TSI 140 kW (190 koní).

Dieselovým základom je 1,6 TDI 85 kW (115 koní), potom nasleduje slabší dvojliter so 110 kW (150 koní) a vrcholné TDI so 140 kW výkonu.

Pohon všetkých kolies pôjde prikúpiť k výkonnejším motorom. Pravdepodobne T-Roc tiež dodrží koncernovú stratégiu, podľa ktorej slabšie verzie zostanú s jednoduchšou zadnou nápravou s torznou priečkou a sofistikovanú viacprvkovú dostanú tie výkonnejšie. Základná prevodovka je šesťstupňový manuál, pre najsilnejšie dvojlitre sedemstupňový dvojspojkový automat. Pri slabších motoroch je za príplatok.

Dizajn

Tím šéfdizajnéra Klausa Bischoffa sa pri návrhu T-Rocu na pomery Volkswagenu celkom odviazal. Zaujímavo vyváženú siluetu vykresľujú výrazné linky. Pretože je karoséria dosť členitá, dostal T-Roc veľa ozdobných prvkov, rôznych mriežok, líšt, prelisov a ďalších detailov.

Úzke predné svetlomety plynule nadväzujú na masku chladiča, ako to majú moderné volkswageny. Veľmi výrazným prvkom sú plochy v prelisoch pod nimi, ktoré sú orámované LED prúžkom. Ten slúži ako svetlo pre denné svietenie a vie tiež blikať oranžovo ako smerovka.

Na prednom nárazníku rysuje výrazný prelis chlapský sval a podobne to dizajnéri navrhli pri zadnom kolese. Výrazná krivka neladiaca s linkami zvyšku boku bude asi najkontroverznejším a zároveň poznávacím znakom auta. Výrazne šikmý zadný stĺpik pridáva siluete dynamiku, inou farbou lakovaná strecha zase auto opticky zníži.

Zadná časť chce budiť dojem robustnosti. Horná hrana nárazníku zarezáva s podlahou obstojne veľkého kufra, ale je dosť vysoko – nakladať tam kočík bude chcieť silné ruky. Batožinový priestor má objem 445 litrov, sklopením zadných sedadiel sa dostanete na hodnotu 1 290 litrov.

Volkswagen zdôrazňuje charakteristické znaky, vďaka ktorým sú teraz SUV tak obľúbené: ľahké nastupovanie, zvýšená pozícia za volantom, vďaka čomu má vodič lepší výhľad na premávku, a ešte aj skvelý vzhľad.

Volkswagen

​Interiér si tiež ctí štýl dnešných volkswagenov. Oproti exteriéru je umiernenejší, oživuje ho výrazné farebné orámovanie palubnej dosky. Prístrojový štít môže byť za príplatok digitálny. Vedľa neho je osempalcový displej multimediálneho centra. Kabína je príjemne dlhá, centimetre v pozdĺžnom smere prináša rázvor 2,6 metra.

Herbert Diess pri premiére nového modelu zdôraznil, že auto dostane do základnej výbavy systém automatického brzdenia pred prekážkou, ktorý bráni väčšine mestských „ťukancov“ z nepozornosti.

Výroba v portugalskom Sétubale už sa rozbehla, autosalónová premiéra je naplánovaná na polku septembra vo Frankfurte.

01 - Modified: 2024-11-05 10:17:45 - Feat.: - Title: Kvíz, ktorý vyškolí nejedného motoristu. Ak ho nezvládnete, radšej odovzdajte vodičák 02 - Modified: 2024-11-04 23:00:00 - Feat.: - Title: Top model z Bruselu mieri namiesto Bratislavy do Mexika. Výhodou sú nižšie výrobné náklady aj blízkosť USA 03 - Modified: 2024-11-04 14:10:00 - Feat.: - Title: Karta sa obrátila: Suzuki plánuje výrobu úplne nového SUV, dodávať ho bude Toyote 04 - Modified: 2024-11-04 12:40:00 - Feat.: - Title: Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil 05 - Modified: 2024-11-04 10:09:27 - Feat.: - Title: Nový konkurent Kie i českej Škody. Hyundai poodhalil svoje najväčšie elektrické SUV
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
05. november 2024 11:41