V súčasnosti už kľúče od auta môžeme pokojne nazývať aj len prenosným vysielačom. Pretože vo väčšine prípadov už vlastne neslúžia na klasické kľúčové otváranie automobilu, ale len na odomykanie z diaľky či odblokovanie imobilizéru vozidla, čím nám dovolia naštartovať napríklad aj tlačidlom.
Je síce pravdou, že v týchto „diaľkových ovládačoch“ sa nachádza aj klasický kľúč, jeho použitie je ale nutné len v núdzovej situácii – napríklad ak sa vám vybije batéria. V elektromobilovej budúcnosti sa však autá nikdy úplne nevybijú, preto by sa takýto mechanický spôsob, ako sa dostať do auta, stal nepotrebným a nadbytočným.
Dnes máme k dispozícii napríklad plochú kartu pri modeloch Renault, či veľký kľuč s dotykovou obrazovkou v prípade luxusného BMW radu 7.
Nejde pritom len o odomykanie automobilu, ako tomu bolo v minulosti, ale so spomínaným dotykovým BMW kľúčom si viete auto aj vopred vychladiť, skontrolovať jeho celkový stav, zapnúť svetlomety či dokonca vyparkovať ho z garáže. A pritom v ňom nemusíte ani sedieť.
Ian Robertson, člen predstavenstva BMW zodpovedný za predaj, položil vo Frankfurte zaujímavú otázku, ako cituje Automotive News: „Úprimne povedané, koľko ľudí kľúč skutočne potrebuje?“
„Nikdy ich nevyberáme z vrecka, tak prečo ich neustále nosiť so sebou,“ dodal Robertson. Riešením by mohol byť podľa Autoevolution klasický smartfón a v ňom nainštalovaná potrebná aplikácia, ktorá by tak úplne nahradila súčasné kľúče.
Nie je to pritom ani úplná novinka, veď už americká Tesla pri svojom Modeli 3 zrušila kľúč ako ho poznáme a ako prvá ho nahradila mobilnou aplikáciou. Tá s automobilom spolupracuje cez obyčajné rozhranie Bluetooth.
V prípade, že sa vám napríklad telefón vybije a vy by ste potrebovali klasický kľúč na mechanické odomknutie, na rad nastúpi niečo ako NFC karta. Tá má veľkosť podobnú klasickej „kreditky“ a jednoduchým priložením na rukoväť dverí sa následne otvoria. Priložením medzi predné sedadlá sa zas naštartuje agregát.
Na podobnej myšlienke by mohlo začať pracovať aj samotné BMW. „Zisťujeme, či je to uskutočniteľné a či to dokážeme. Či to zmeníme teraz, alebo až niekedy v budúcnosti, zatiaľ nie je jasné,“ konštatoval Robertson.