Avia, ktorá teraz patrí do koncernu zbrojár Pavla Strnada, obnovila tento rok na jeseň výrobu nákladných vozov radu D. Miestom vzniku automobilov už ale nie je Praha, ale Přelouč. Nová Avia však nechce zostať len pri týchto vozidlách, v pláne má aj výrobu elektrickej verzie.
„Avia má o elektromobilitu záujem, je súčasťou jej stratégie a vidí v nej budúcnosť, najmä v oblasti mestskej a prímestskej dopravy. V tejto chvíli Avia realizuje prípravné kroky vývojového charakteru a spracováva analýzy. Konkrétny termín predstavenia prototypu elektrickej Avie ale ešte nebol stanovený, "povedal serveru Autonaelektrinu.cz mediálny zástupca značky Jaroslav Martínek.
Na vývoji bude Avia spolupracovať aj s ďalšími partnermi. V septembri napríklad podpísala memorandum s poľskou spoločnosťou H. Cegielski z Poznane o spolupráci pri vývoji úžitkového elektromobilu. Poľská strana si zobrala za úlohu vývoj pohonného ústrojenstva.
Avia už v elektrickej verzii existovala. Avšak nie pod svojím menom. Na prelome minulého a tohto desaťročia putovali podvozky a kabíny do britskej továrne americkej firmy Smith Electric Vehicles. Odtiaľ sa potom pod označením Smith Newton vyvážali elektrické nákladné autá hlavne do USA.
Vyrobené vozidlo bolo možné nabiť z trojfázové zásuvky na plnú kapacitu batérií 80 alebo 120 kWh počas piatich hodín. Na jedno nabitie bol automobil schopný prejsť 130 kilometrov. Maximálna rýchlosť bola obmedzená na 80 kilometrov za hodinu.