Legenda, akou "Géčko" rozhodne je, sa na trhu drží s miernymi modernizáciami už takmer dlhých 40 rokov. Aj napriek tomu väčšina fanúšikov zostala po správe o novom nástupcovi doslova sklamaná. Ide totiž o svojím spôsobom dokonalé auto, ktoré výraznú zmenu nevyžaduje.
O príchode, či čiastočných odhaleniach, sme vás informovali aj my v niekoľkých článkoch. Teraz, pri príležitosti North American International Auto Show, však prichádza oficiálne odhalenie novej triedy G od automobilky Mercedes-Benz.
Lepšie v každom smere
"Nová trieda G posúva latku ešte vyššie vo všetkých relevantných oblastiach - pokiaľ ide o výkon na ceste aj mimo nej, ale tiež pokiaľ ide o komfort. Nová trieda G je stále trieda G, avšak lepšia, " konštatuje Ola Källenius, člen predstavenstva Daimler.
Novinka sa okrem výraznejšej modernizácie tiež zväčšila oproti predchodcovi o 53 milimetrov na dĺžku, o 121 milimetrov na šírku a zmena nastala aj vo svetlej výške - narástla o šesť milimetrov na celkových 241 milimetrov. Charakteristické znaky "Géčka" zostali aj pri novej generácii zachované.
Zmenou si prešiel najmä predný a zadný nárazník, podobne ako maska chladiča dopĺňajúca okrúhle hlavné svetlomety. Dôraz bol pri modernizácii kladený aj na zlepšenie aerodynamiky vozidla.
Interiér je podstatne luxusnejší, čo znázorňuje napríklad úplne nový multifunkčný volant, či voliteľný 12,3-palcový prístrojový štít opticky prepojený s 12,3-palcovým displejom infotainmentu v strede palubnej dosky. Samozrejme nechýba sedem-reproduktorový audio systém, vyhrievané sedadlá či karbónové/drevené dizajnové prvky.
Za príplatok si vie záujemca zaobstarať 16-reproduktorový prémiový audio systém Burmester, kožené sedadlá s funkciou vyhrievania-ventilácie či masáže, kožené čalúnenie dverí/prístrojovej dosky a množstvo ďalších luxusných vylepšení.
Charakter zostal nezmenený
Novinka má rebrinový rám, lichobežníkovú prednú nápravu bez dodatočného pomocného rámu s nezávislým odpružením a v zadnej časti je teraz náprava doplnená o Panhardovú tyč, čo má prispieť k lepším a stabilnejším vlastnostiam v teréne.
"Géčko" je vybavené aj troma stopercentnými uzávierkami diferenciálu a brodivosť dosahuje hodnotu až 70 centimetrov.
Mercedes zatiaľ uviedol model len výhradne so štvorlitrovým Twin-Turbo osemvalcom s výkonom 310 kW (416 koní) a 609 Nm krútiacim momentom. Agregát spolupracuje s novým deväťstupňovým automatom 9G-Tronic a pohonom všetkých štyroch kolies.
Pribudol tiež G-Režim, ktorý zmení reakcie na stlačenie plynového pedála, systém riadenia či nastavenie odpruženia. Do tohto režimu sa auto prepne nezávisle od zvoleného režimu jazdy (Comfort, Sport, Individual, Eco), akonáhle bude aktivovaná jedna z troch uzávierok diferenciálu či aktivovaný redukčný stupeň Low Range. O aktivácii bude informovať kontrolka "G" svietiaca na palubnom štíte.
Aj napriek všetkým "vychytávkam" a luxusu sa celková hmotnosť auta znížila o 170 kilogramov, najmä vďaka použitiu hliníka. Predaj novinky by mal byť v Nemecku spustený v polovici tohto roka s cenou od približne 107-tisíc eur.