StoryEditor

Toyota prekvapila. Prináša skvelý dizajn a stávku na hybridné technológie

08.03.2018, 13:00

Viac hybridnej sily v dynamickejšom dizajne. Takto hovorí o novom hatchbacku segmentu C Toyota.

Značka je nepochybne priekopníkom hybridnej technológie pohonu. Oproti terajšej generácii modelu Toyota Auris výrazne posilní v oblasti spojenia spaľovacieho motora a elektromotora.

Ponúkne totiž len jeden motor bez dopingu elektriny. Donedávna to bolo práve naopak. Hybridný pohon bol len jeden a značka svoju peknú novinku predstavila na prebiehajúcom autosalóne v Ženeve.

Spolu budú v ponuke tri motorizácie, z toho dve hybridné. Slabšia má celkový výkon 122 koní a základom je 1,8-litrový benzínový motor. Silnejšia ponúka 180 koní a nový zážihový motor má objem dva litre.

​Určený je pre dynamickejších vodičov, ktorým je predsalen 122 koní „klasického“ hybridu málo. Zákazníci možnosť 180-koňového hybridu určite ocenia. Pre tých, ktorí nechcú hybrid, Toyota ponúkne aj bežný 1,2-litrový turbobenzín.

Auris postavili na novej globálnej platforme TNGA (Toyota New Global Architecture). Navrhli ju s ohľadom na inteligentné rozmiestnenie komponentov, zjednodušenie návrhu a zlepšenie jazdnej dynamiky. Auris má vzadu novú viacprvkovú nápravu pre zlepšenie ovládateľnosti a výrazne tuhšiu karosériu a šasi s vysokým podielom vysokopevnostnej ocele. Aj ťažisko je nižšie ako v doterajšom type.

Naozaj dynamický dizajn podporuje o 40 milimetrov dlhšia karoséria, ktorá je zároveň nižšia o 25 milimetrov a širšia o 30 milimetrov. Rázvor je dlhší o 40 milimetrov. Toyota hovorí aj o nižšej prednej kapote, podporujúcej športovejšie stvárnenie Aurisu. Musíme uznať, že dizajn sa Toyote podaril a pri "osobnom stretnutí" nás naozaj ohromila.

Pôsobí sympaticky dynamicky a ostré rysy strieda s uhladenými linkami. Bočná silueta pohladí oko, pri pohľade z boku však trochu bije do očí výrazne vystupujúci zadný nárazník, no aj napriek tomu si značka zaslúži za vzhľad novinky palec hore. Toyota ponúkne aj dvojfarebné lakovanie.

Je poznať, že pri návrhu novej platformy aj samotného Aurisu konštruktéri dbali oveľa viac na športovosť a jazdné zážitky za volantom. Podľa všetkého bude teda Auris športovejší ako doteraz, podporí ho dvojlitrový hybrid a tiež nízka, široká karoséria s ťažiskom viac „pri zemi“.

Aj automobilka priznáva, že pre európsky trh je práve toto kľúčové. Svoje autá dostanú prví zákazníci behom leta 2018.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

01 - Modified: 2024-11-24 10:00:00 - Feat.: - Title: KVÍZ: Viete, aké auto by ste si mali kúpiť podľa znamenia zverokruhu? Otestujte sa 02 - Modified: 2024-11-23 23:00:00 - Feat.: - Title: Praktický kombík, ktorý nahradí nejedno SUV: Jazdí za babku a nestratí sa v teréne 03 - Modified: 2024-11-20 23:00:00 - Feat.: - Title: KVÍZ: Pre vodičov je to často nočná mora. Poznáte pokyny policajta na križovatke? 04 - Modified: 2024-11-19 10:30:00 - Feat.: - Title: Toto bude záchrana Jaguaru po jeho klinickej smrti? Super-sedan príde v roku 2026 05 - Modified: 2024-11-18 10:30:00 - Feat.: - Title: Škoda prináša úplne novú verziu Enyaqu. Elektromobil cenou podlieza vlajkový Kodiaq
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
24. november 2024 20:10