Rok 2017 bol pre značku veľmi úspešným. S 3 815 predanými kusmi si polepšili oproti roku 2016 o 10 percent. To však nemá byť všetko, nádeje vkladajú práve do Lamborghini Urus. Tohto roka chcú spolu predať päťtisíc áut.
Segment superluxusných SUV sa rozrastá ako huby po daždi. Aj automobilky, ktoré donedávna nechceli o zvýšenom type karosérie ani počuť, pretože sa priečil filozofii značky, prichádzajú s luxusnými a napríklad v prípade Lamborghini aj „superšportovými“ SUV autami. A veru, Urus je podľa Stefana Domenicali, šéfa automobilky, hitom.
Ten hovorí nielen o vyšších predajoch, ako dúfali, ale aj o ďalších výhodách, ktoré majestátne SUV prináša.
„Čakali sme pozitívnu odpoveď verejnosti na našu SUV novinku, ale nie na úrovni, akú dostávame v súčasnosti,“ hovorí Domenicali. „Reakcie zákazníkov sú jednoducho fantastické.“
Urus začína na cene okolo 160-tisíc eur, avšak zákazníci na auto míňajú priemerne až 195-tisíc eur. Podstatnou výhodou je aj príchod nových zákazníkov značky prostredníctvom spomínaného Urusu.
Až 70 percent kupcov SUV totiž loví vo vodách Lamborghini po prvýkrát. Následne môžu minúť viac peňazí na niektorý z klasických superšportov automobilky zo Sant‘ Agaty. Značku prekvapil aj počet žien, ktoré si Urus objednali.
Vďaka novému a vlastne prvému SUV si značka našla cestu aj na trhy, kde klasické Lamborghini nie sú príliš obľúbené - najmä pre ich nepraktickosť a nízky podvozok.
Predaje hlásia napríklad z Ruska a Indie. Predsa, v spomínaných krajinách s nie príliš kvalitnými asfaltovými cestami je vyššia svetlá výška oproti nízkym superšportom žiadaná.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.