Podobne ako rada nových áut by muselo aj BMW X4 súčasného prevedenia prejsť emisnou kúrou a novou homologizáciou kvôli prechodu na normu Euro 6c, ktorá stráži predovšetkým emisie oxidov dusíka. Rada modelov kvôli tomu musela prejsť konštrukčnými zmenami, niektoré sa z ponuky automobiliek pre zmenu vytratili úplne. Aj v BMW nájdeme také príklady, z ponuky automobilky totiž miznú modely M3 a M550 xDrive (aspoň dočasne).
Pri modeli M3 sa jednoducho neoplatilo emisný systém prerábať, pri M550 sa to nestihlo a riešenie príde neskôr. To ukazuje, ako rozdielne môžu automobilky pri jednotlivých modeloch k emisnej aktualizácii pristupovať.
Kupé-SUV X4 je potom príkladom ďalšieho extrémneho postupu. Auto, ktoré bolo na trhu len štyri roky, teraz nahrádza úplne nová generácia. Dôvod? X4 stojí na technike modelu X3, ktorý sa vo svojej tretej generácii vyrába od záveru minulého roka. A tak sa u neho samozrejme s novými emisnými normami pri konštrukcii počítalo.
Doterajšie BMW X4 pritom stálo na technike druhej generácie X3, ktorá s prísnou emisnou normou počítať nemusela. Pre konštruktérov tak bolo jednoduchšie použiť platformu a technický základ nového modelu, než prerábať emisný systém staršieho prevedenia. To by sa mohlo, podobne ako v prípade M3, ukázať ako nemožné alebo príliš nákladné. Takže je tu nová X4.
Univerzálna tvár
Že je nová, spoznajú asi len znalci, pritom zmien je tu vlastne celkom dosť. Čo sa nemenilo, je preverená a u zákazníkov obľúbená silueta (X4 prvej generácie sa predalo cez 200-tisíc kusov). Nová je teda maska chladiča s vyššími ľadvinkami, ktorá je v podstate úplne rovnaká, ako u tretej generácie X3. Tvary sa začínajú meniť až pri A-stĺpiku.
Oproti predchádzajúcej generácii X4 dostala tá nová horizontálnejšie línie a trochu inak riešené prelisi. Zmeny sa odohrali aj v zadnej časti, kde sú nové úzke svetlá zasahujúce hlboko do veka batožinového priestoru. Zadná časť sa prekvapivo upokojila a má celkom veľkú plochu, opäť má výraznejšie horizontálne členenie.
Nová generácia tiež povyrástla. Dĺžka je teraz 4 752 milimetrov, čo je o 81 viac ako pri predchádzajúcom prevedení. Rázvor sa natiahol na 2 864 milimetrov, šírka na 1 918 milimetrov. Výška je po novom 1 621 milimetrov, čo je o tri milimetre menej ako predtým. X4 sa tak svojou veľkosťou trochu priblížila predchádzajúcej generácii väčšieho súrodenca - X6, stále jej do nej však chýba asi 12 milimetrov.
Vnútri to tak ale nevyzerá, nová konštrukcia umožňuje lepšie využiť obstavaný priestor a X4 (rovnako ako X3) rozhodne nie je vo vnútri malé auto. Na zadných sedadlách to síce nie je nič pre klaustrofobika, ale to skôr kvôli pocitom, než kvôli veľkosti samotného priestoru. Aj nad hlavou je tu vzadu dostatok miesta, čo celkom prekvapí. Batožinový priestor s objemom 525 litrov a sedadlami delenými v pomere 40:20:40 je tiež celkom praktický.
Štvorvalce v hlavnej úlohe
BMW hovorí pri predstavení auta o troch benzínových a štyroch naftových motoroch pod kapotou. Väčšina z toho sú štvorvalce, konkrétne dvojlitrové s preplňovaním. Základom je benzínový dvojliter s výkonom 135 kW (xDrive20i), alebo turbodiesel naladený na výkon 140 kW (xDrive20d). Ďalším krokom je 170 kW pri xDrive25d a 185 kW pri prevedení xDrive30i.
Na vrchole potom budú stáť dve motorizácie s dodatočným písmenom M: M40d má vznetový šesťvalec s výkonom 240 kW, M40i má potom benzínový šesťvalec s výkonom 265 kW. Medzi výkonné šesťvalce a štvorvalcové motorizácie sa potom zaradí ešte jedno prevedenie: xDrive30d s trojlitrovým šesťvalcom a výkonom 195 kW.
Novinka je zhruba o 50 kilogramov ľahšia ako predchádzajúce prevedenia. Takže by nové modely mali byť o trochu dynamickejšie a vďaka všetkým ďalším opatreniam samozrejme aj úspornejšie.