StoryEditor

Modernizovaná legenda prichádza. Mustang ponúkne 450 koní a špeciálne tlmiče

21.03.2018, 12:00
Autor:
TopSpeedTopSpeed
Kultový „pony-car“ Ford Mustang prichádza v modernizovanej podobe aj do Európy.

Ford vylepšil zavesenie kolies unikátnou technológiou, motory a tiež asistenčné systémy vodiča. Faceliftovaný zástupca pravoverných športových áut je v predaji už aj na Slovensku.

„Vášeň európskych zákazníkov pre Mustang je silnejšia, než sme očakávali. Po kontinente jazdí viac ako 33-tisíc Mustangov, ktoré patria medzi najznámejšie kultové prvky motorizmu,“ hovorí Steven Armstrong, viceprezident skupiny a prezident spoločnosti Ford Motor Company pre Európu, Stredný východ a Afriku.

„Na ceste je len málo áut, ktoré prinášajú takú kombináciu tradície, štýlu a výkonnosti širokému publiku. Nový Ford Mustang predstavuje doposiaľ najpresvedčivejšiu ponuku,“ dopĺňa.

"Amerika" v Európe

Aj európsky trh je pre Mustang dôležitý. Najnovšia generácia je podľa európskeho vkusu. Oproti predchodcom konečne ponúka sofistikovaný podvozok, ktorý jazdí rýchlo aj zákrutách, nielen v priamom smere. Faceliftovaný typ ide však ešte ďalej a prichádza s technológiou MagneRide.

Obdoba funguje v športe a zdravotníctve. U ľudí, ktorým amputovali nohu nad kolenom, magnetoreologická kvapalina MRF vylepšuje umelé kolenné kĺby, aby dokázali lepšie pohlcovať nárazy. Vďaka tomu športovci počas snowboardovania a lyžovania lepšie reagujú v prípade tvrdšieho dopadu.

MRF kvapalinu teda nájdete aj v tlmičoch nového Mustangu. MagneRide zabezpečuje ešte viac zábavy za volantom a zároveň kultivovanejšiu jazdu. Snímače monitorujú podmienky na cestách, pričom elektromagnety ovládajú čiastočky železa v oleji vo vnútri tlmičov. Vďaka magnetickému poľu sú tlmiče tuhšie pri ostrej jazde a mäkšie vtedy, keď idete pokojne a chcete pohodlie.

Okrem tradičných režimov Normal, Sport, Track a Snow/Wet v novom režime Drag Strip Mustang optimalizuje výkon s cieľom dosiahnuť maximálne zrýchlenie v priamke. Takzvaný My Mode umožňuje vodičovi zvoliť si vlastné uprednostňované nastavenia z hľadiska výkonu, dynamiky a zvuku výfuku.

"Retro" s prvkami moderny

Mustang si zachováva tradičnú tvár a pri pohľade naň hneď viete, o koho ide. Ale aj tu dizajnéri a konštruktéri posunuli latku o čosi vyššie. Či sa vám vzhľadové zmeny páčia, necháme na vás, keďže ide o subjektívnu záležitosť.

Zmeny sú však aj funkčné, osobitnú pozornosť venovali napríklad zníženiu zdvihu prednej časti a pridali väčší predný deflektor, ktorý zvyšuje prítlak. Kryty prahov v zadnej časti oblúkov predných kolies vylepšujú prietok vzduchu pod karosériou, čím sa znižuje odpor až o tri percentá. Na výber je po novom 11 farieb a tiež nový dizajn diskov kolies.

Nebol by to Mustang, ak by neponúkal charizmatické a silné "srdcia" pod kapotou. Podľa toho, aký charakter chcete, máte na výber z dvoch motorov. Veľký päťlitrový V8 motor Ford má teraz až 450 koní a 529 Nm krútiaceho momentu.

V kombinácií s 10-stupňovým automatom zrýchli na stovku za 4,3 sekundy a spotrebu udávajú na hodnote 12,1 litra na sto kilometrov. Ale ostáva aj 6-stupňový manuál, po novom s automatickými medziplynmi. Osemvalec má následne v štandarde štvorité koncovky výfuku.

​​Prepĺňaný štvorvalec EcoBoost s objemom 2,3 litra dosahuje výkon 290 koní a krútiaci moment 440 Nm. V kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou si z nádrže odpije deväť litrov a na sto kilometrov. Tiež ho môžete mať aj s 10-stupňovým automatom.

Ford

Asistenčné systémy na úrovni

Značka hovorí aj o prepracovanom interiéri s kvalitnejšími a mäkšími materiálmi. Kľučky dverí sú z ozajstného hliníka. Balík Carbon Sport odeje výplne dverí a sedadlá do materiálu Alcantara, lemovanie prístrojovky a hlavicu radičky potom budete mať z uhlíkových vlákien.

Medzi asistenčné technológie patrí systém prevencie nárazov s funkciou rozpoznávania chodcov a asistent pre zachovanie stopy v jazdnom pruhu. Po prvýkrát bude v Mustangu aj adaptívny tempomat so systémom upozornenia na dodržiavanie vzdialenosti a asistent pre zachovanie stopy v jazdnom pruhu. Asistenčné a bezpečnostné technológie teda zabezpečia aj lepšie hodnotenie v nárazovom teste Euro NCAP.

Na digitálnom 12-palcovom prístrojovom paneli viete zobraziť informácie podľa zvoleného jazdného režimu, prípadne ich môžete prispôsobiť podľa svojej chuti. Značka hovorí o podobnosti so superšportom Ford GT.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

01 - Modified: 2024-11-20 23:00:00 - Feat.: - Title: KVÍZ: Pre vodičov je to často nočná mora. Poznáte pokyny policajta na križovatke? 02 - Modified: 2024-11-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Zmeňte kurz Vianoc na karibské dobrodružstvo 03 - Modified: 2024-11-19 10:30:00 - Feat.: - Title: Toto bude záchrana Jaguaru po jeho klinickej smrti? Super-sedan príde v roku 2026 04 - Modified: 2024-11-18 10:30:00 - Feat.: - Title: Škoda prináša úplne novú verziu Enyaqu. Elektromobil cenou podlieza vlajkový Kodiaq 05 - Modified: 2024-11-16 23:00:00 - Feat.: - Title: Nemusí zostávať iba v meste. Malá Toyota prešla náročným testom v chlade a kopcoch
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
21. november 2024 15:37