Ford vylepšil zavesenie kolies unikátnou technológiou, motory a tiež asistenčné systémy vodiča. Faceliftovaný zástupca pravoverných športových áut je v predaji už aj na Slovensku.
„Vášeň európskych zákazníkov pre Mustang je silnejšia, než sme očakávali. Po kontinente jazdí viac ako 33-tisíc Mustangov, ktoré patria medzi najznámejšie kultové prvky motorizmu,“ hovorí Steven Armstrong, viceprezident skupiny a prezident spoločnosti Ford Motor Company pre Európu, Stredný východ a Afriku.
„Na ceste je len málo áut, ktoré prinášajú takú kombináciu tradície, štýlu a výkonnosti širokému publiku. Nový Ford Mustang predstavuje doposiaľ najpresvedčivejšiu ponuku,“ dopĺňa.
"Amerika" v Európe
Aj európsky trh je pre Mustang dôležitý. Najnovšia generácia je podľa európskeho vkusu. Oproti predchodcom konečne ponúka sofistikovaný podvozok, ktorý jazdí rýchlo aj zákrutách, nielen v priamom smere. Faceliftovaný typ ide však ešte ďalej a prichádza s technológiou MagneRide.
Obdoba funguje v športe a zdravotníctve. U ľudí, ktorým amputovali nohu nad kolenom, magnetoreologická kvapalina MRF vylepšuje umelé kolenné kĺby, aby dokázali lepšie pohlcovať nárazy. Vďaka tomu športovci počas snowboardovania a lyžovania lepšie reagujú v prípade tvrdšieho dopadu.
MRF kvapalinu teda nájdete aj v tlmičoch nového Mustangu. MagneRide zabezpečuje ešte viac zábavy za volantom a zároveň kultivovanejšiu jazdu. Snímače monitorujú podmienky na cestách, pričom elektromagnety ovládajú čiastočky železa v oleji vo vnútri tlmičov. Vďaka magnetickému poľu sú tlmiče tuhšie pri ostrej jazde a mäkšie vtedy, keď idete pokojne a chcete pohodlie.
Okrem tradičných režimov Normal, Sport, Track a Snow/Wet v novom režime Drag Strip Mustang optimalizuje výkon s cieľom dosiahnuť maximálne zrýchlenie v priamke. Takzvaný My Mode umožňuje vodičovi zvoliť si vlastné uprednostňované nastavenia z hľadiska výkonu, dynamiky a zvuku výfuku.
"Retro" s prvkami moderny
Mustang si zachováva tradičnú tvár a pri pohľade naň hneď viete, o koho ide. Ale aj tu dizajnéri a konštruktéri posunuli latku o čosi vyššie. Či sa vám vzhľadové zmeny páčia, necháme na vás, keďže ide o subjektívnu záležitosť.
Zmeny sú však aj funkčné, osobitnú pozornosť venovali napríklad zníženiu zdvihu prednej časti a pridali väčší predný deflektor, ktorý zvyšuje prítlak. Kryty prahov v zadnej časti oblúkov predných kolies vylepšujú prietok vzduchu pod karosériou, čím sa znižuje odpor až o tri percentá. Na výber je po novom 11 farieb a tiež nový dizajn diskov kolies.
Nebol by to Mustang, ak by neponúkal charizmatické a silné "srdcia" pod kapotou. Podľa toho, aký charakter chcete, máte na výber z dvoch motorov. Veľký päťlitrový V8 motor Ford má teraz až 450 koní a 529 Nm krútiaceho momentu.
V kombinácií s 10-stupňovým automatom zrýchli na stovku za 4,3 sekundy a spotrebu udávajú na hodnote 12,1 litra na sto kilometrov. Ale ostáva aj 6-stupňový manuál, po novom s automatickými medziplynmi. Osemvalec má následne v štandarde štvorité koncovky výfuku.
Prepĺňaný štvorvalec EcoBoost s objemom 2,3 litra dosahuje výkon 290 koní a krútiaci moment 440 Nm. V kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou si z nádrže odpije deväť litrov a na sto kilometrov. Tiež ho môžete mať aj s 10-stupňovým automatom.
Asistenčné systémy na úrovni
Značka hovorí aj o prepracovanom interiéri s kvalitnejšími a mäkšími materiálmi. Kľučky dverí sú z ozajstného hliníka. Balík Carbon Sport odeje výplne dverí a sedadlá do materiálu Alcantara, lemovanie prístrojovky a hlavicu radičky potom budete mať z uhlíkových vlákien.
Medzi asistenčné technológie patrí systém prevencie nárazov s funkciou rozpoznávania chodcov a asistent pre zachovanie stopy v jazdnom pruhu. Po prvýkrát bude v Mustangu aj adaptívny tempomat so systémom upozornenia na dodržiavanie vzdialenosti a asistent pre zachovanie stopy v jazdnom pruhu. Asistenčné a bezpečnostné technológie teda zabezpečia aj lepšie hodnotenie v nárazovom teste Euro NCAP.
Na digitálnom 12-palcovom prístrojovom paneli viete zobraziť informácie podľa zvoleného jazdného režimu, prípadne ich môžete prispôsobiť podľa svojej chuti. Značka hovorí o podobnosti so superšportom Ford GT.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.