Model RAV4 patrí k obľúbeným SUV modelom už dlhé roky. Teraz značka odhalila ďalšiu generáciu, ktorá svojím dizajnom pomerne prekvapila.
Novinka sa vyznačuje naozaj robustne pôsobiacou karosériou s množstvom dynamických kriviek a najrôznejších prvkov. Vzhľad teda podstúpil radikálnu zmenu, no zdá sa, že smerom k lepšiemu.
Toyota vychádzala zo svojho minuloročného konceptu s označením FT-AC. Návrh sa riadil v zmysle "ísť kdekoľvek" a spája zábavu s dobrodružstvom. Cieľovou skupinou pritom majú byť hlavne mladé rodiny, ktoré si užívajú voľný čas a šport.
Karosériu dopĺňajú aj LED svetlomety, špecifická šesťuholníková maska chladiča, oplastované blatníky a dvojica koncoviek výfukov v zadnej časti.
Piata generácia RAV4 využíva platformu TNGA a dĺžka 4 600 milimetrov je takmer identická so súčasným modelom. Došlo však k predĺženiu rázvoru o 30 milimetrov, čo má prispieť najmä k priestrannejšej a pohodlnejšej kabíne auta.
Má ísť o prvú Toyotu RAV4 na platforme TNGA s pohonom všetkých kolies a funkciou vektorovania krútiaceho momentu. Dokáže poslať až 50 percent krútiaceho momentu na zadnú nápravu a rozdeľovať ho tiež medzi pravé a ľavé koleso. Funkciou však budú disponovať len vyššie verzie a hybridné prevedenie modelu dostane svoj vlastný AWD-i systém pohonu všetkých kolies.
Nové riešenie interiéru prenáša vonkajšiu robustnosť aj sem, pričom však ide o vkusné dizajnové vypracovanie. Nechýba módna radiaca páka, prepracovaná klimatizácia či volič jazdných režimov. Samozrejmosťou je aj ambientné podsvietenie či plávajúci displej v strede palubnej dosky.
V ponuke je aj nový multimediálny systém Entune 3.0 zahrňujúci Apple CarPlay, Amazon Alexa a WiFi pripojenie. Štandardom bude sedempalcová dotyková obrazovka a za príplatok osempalcový displej či vylepšený audio systém JBL s 11 reproduktormi.
Nová Toyota RAV4 príde s dvojicou agregátov, ktoré sú výkonnejšie a zároveň úspornejšie. Základ bude tvoriť dvojlitrový benzínový štvorvalec s manuálnou či automatickou prevodovkou. Druhou možnosťou bude potom hybridná pohonná sústava zložená z 2,5-litrového agregátu a elektromotoru. Zatiaľ však nie sú známe presné výkonové naladenia motorov.
Nezabudlo sa ani na bezpečnosť - k dispozícii je osem airbagov a asistenčné systémy Toyota Safety Sense, ktoré zahŕňajú napríklad automatické brzdenie s detekciou chodcov, asistent jazdy v pruhu, automatické diaľkové svetlá, adaptívny tempomat či čítanie dopravných značiek.
Na príchod do Európy si však ešte počkáme. V Amerike príde nová Toyota RAV4 k prvým zákazníkom koncom roka 2018. Začiatkom budúceho roka na americký trh príde tiež hybridná verzia a v prvom štvrťroku 2019 sa má následne novinka dostať aj do Európy.