StoryEditor

Ford predstavil dlho očakávaný model. Príde hneď v niekoľkých verziách

11.04.2018, 14:00
Autor:
TopSpeedTopSpeed
Na nový Focus sme čakali dlhých sedem rokov.

Novinka však aspoň v prednej časti zachováva maskou chladiča dizajnový jazyk značky, zvyšok je už v tomto prípade viac odlišný. Medzi prednosti budú patriť aj niektoré nové technológie, dostupné vo Forde Focus úplne prvýkrát.

Ford Focus prišiel na trh už pred 20 rokmi. Vtedy prvá generácia deklasovala konkurenciu obzvlášť svojimi jazdnými vlastnosťami. Druhá generácia sa nám dostala pod kožu obzvlášť s modelom RS s radovým päťvalcovým motorom.

Tretia generácia legendu RS obohatila o pohon všetkých kolies. A teraz je tu štvrtá generácia, ktorá prináša ďalšie množstvo "vychytávok".

​Na prvý pohľad v prednej časti nenájdeme veľa zmien. Vpredu dominuje šesťuhoľníková maska chladiča, to poznáme už z tretej generácie Focusu po modernizácii.

​Zmeny sú však v oblasti nárazníka a svetiel, ktoré sú z LED a po novom ich adaptívna funkcia vie zatočiť svetelný lúč ešte pred zákrutou podľa čítania dopravných značiek. Či je to lepší systém ako preberať dáta z GPS, to nevieme, počkáme si na reálnu skúsenosť z ciest.

Zákazník si bude môcť vybrať hneď z verzií Trend, Titanium, ST-Line alebo Vignale. Novinkou má byť aj Focus Active po vzore napríklad Fiesty Active, teda zvýšeného hatchbacku s viacerými oplastovanými časťami okolo celého auta. Rázvor novinky je dlhší o 53 milimetrov, čo by mali pocítiť hlavne pasažieri na zadných sedadlách.

Na palube nájdeme najmodernejšiu multimediálnu nádielku, napríklad v podobe Apple CarPlay, Android Auto či audio systému Bang and Olufsen s 10 reproduktormi a subwooferom. Novou módou je vystupujúci displej zo stredovej konzole, nižšie sú umiestnené výduchy ventilácie a ovládanie klimatizácie s bežnými hardvérovými tlačidlami. Za príplatok bude dostupný po prvýkrát aj head-up displej.

Pod prednou kapotou bude základom litrový zážihový trojvalec s výkonom 74 kW (101 koní) či 92 kW (125 koní). Silnejší súrodenec bude mať 1,5-litrový zážihový trojvalec (evolúcia motora z Fiesty ST) s výkonom 110 kW (150 koní), prípadne 136 kW (183 koní). Ten ponúkne dokonca aj odpájanie jedného valca. Uvidíme na ceste, ako tento systém bude fungovať pri trojvalci.

Vznetový ekvivalent bude v podaní štvorvalca so zdvihovým objemom 1,5-litra s výkonom 70 kW (95 koní), alebo 88 kW (120 koní). Rovnako tu je aj dvojlitrový naftový agregát s výkonom 110 kW (150 koní).

Motory budú kombinované so šesťstupňovou manuálnou alebo osemstupňovou automatickou prevodovkou. Cena by mala štartovať niekde na úrovni 11 500 až 12-tisíc eur.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

01 - Modified: 2024-12-26 23:00:00 - Feat.: - Title: Ako bystré máte oko? Spoznajte v kvíze automobilové novinky iba podľa interiéru 02 - Modified: 2024-12-25 23:00:00 - Feat.: - Title: Problém naštartovať či otvoriť dvere. Táto výbava vám v zime nemôže chýbať v aute 03 - Modified: 2024-12-24 23:00:00 - Feat.: - Title: Skráťte si čakanie na teplo: Poradíme vám, ako čo najrýchlejšie v zime vykúriť auto 04 - Modified: 2024-12-23 23:00:00 - Feat.: - Title: Mali by ste radšej vrátiť vodičák? Tento kvíz musí zvládnuť každý motorista bezchybne 05 - Modified: 2024-12-23 10:00:00 - Feat.: - Title: Odborníci zistili, prečo sa elektrické vozidlá predávajú horšie. Nie je to len o cene
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
27. december 2024 22:47