StoryEditor

Audi predstavilo praktickú verziu modelu A6. Ide o jeden z najštýlovejších kombíkov

11.04.2018, 16:30
V poradí už piatu generáciu obľúbeného modelu A6 nemeckej automobilky Audi odhalili ešte počas marcového ženevského autosalónu.

Čas už však nadišiel a odhalenie nového praktického modelu A6 Avant je tu. Aj v tomto prípade sa samozrejme dizajnéri upriamili na športové charakteristické črty, rovnako ako tomu bolo (na prekvapenie) pri sedane odhalenom v Ženeve. Hoci treba určite priznať, že vzhľadom sa model A6 výrazne podobá vlajkovej lodi Audi A8.

Pri odhalení tejto novinky bolo ťažké určiť, či ide o kombi alebo shooting brake. Dizajnéri totiž odviedli naozaj výborný kus práce a nebojíme sa preto praktické prevedenie modelu A6 označiť za jeden z najštýlovejších kombíkov. Ak nie vôbec najštýlovejší.

Prednú časť už v podstate poznáme, keďže vychádza zo sedanu, zameriame sa teda viac na zadné partie. Ide rozhodne o poriadne dynamický a ostrý strih, čím si novinka získa mnoho priaznivcov.

​Celkovo pôsobí široko a nízko, čo umocňuje napríklad chrómová linka vzadu. Smerom dozadu klesá aj strecha a zdôrazňuje tak svoje športové ambície. Potvrdzuje to napríklad aj koeficient odporu 0,27.

Zadná časť však ukrýva aj veľkolepý batožinový priestor s objemom 565 litrov v základom usporiadaní, ktorý sa dá rozšíriť na 1 680 litrov sklopením operadiel zadných sedadiel v pomere 40:20:40.

Veko sa otvára, rovnako ako roletka, elektronicky a nechýbajú ani koľajnice na podlahe batožinového priestoru pre uchytenie prevážaného nákladu.

Z pohľadu vodiča sa v podstate nič nezmení. K dispozícii je trojica displejov a to 12,3-palcový digitálny prístrojový štít (v základe má A6 analógové budíky), 10,1-palcový displej infotainmentu a pod ním sa nachádzajúci 8,6-palcový dotykový displej preberajúci funkciu nastavenia klimatizácie a podobne. Ten poznáme napríklad aj z veľkého modelu A8.

Podobne na by na tom mala byť so sedanom A6 aj ponuka motorov. Praktický kombík bude mať pod kapotou primárne trojlitrové šesťvalce s preplňovaním.

Benzínový TFSI trojliter ponúkne vodičovi výkon 250 kw a turbodieselové zastúpenie bude v podaní 170 a 210 kW trojlitrových agregátov.

Benzínový motor spolupracuje so sedemstupňovou prevodovkou S tronic, pričom diesle stavili na meničový osemstupňový automat Tiptronic. Automobilka zatiaľ neinformovala, kedy sa novinka dostane do predaja. Na termín a cenu si teda ešte musíme chvíľu počkať.

01 - Modified: 2024-11-16 23:00:00 - Feat.: - Title: Nemusí zostávať iba v meste. Malá Toyota prešla náročným testom v chlade a kopcoch 02 - Modified: 2024-11-15 23:00:00 - Feat.: - Title: Toto sú najlacnejšie autá na slovenskom trhu. Na hranicu 10-tisíc eur rovno zabudnite 03 - Modified: 2024-11-15 11:51:25 - Feat.: - Title: HVO nafta môže zachrániť naftové motory. Dostupná je aj na Slovensku, pomôže na STK 04 - Modified: 2024-11-14 18:23:34 - Feat.: - Title: Juhokórejský automobilový export dosiahol v októbri nový rekord 05 - Modified: 2024-11-14 13:57:30 - Feat.: - Title: Časť diaľnice D1 v Bratislave čoskoro úplne uzavrú: NDS už chystá prepojenie kľúčových úsekov (veľký prehľad)
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
18. november 2024 11:19