StoryEditor

Volvo posúva úroveň luxusu. V Číne odhalili špičkový koncept S90 Ambience

28.04.2018, 00:00
Autor:
rperpe
Prémiová automobilka Volvo predstavila koncepčné vozidlo s označením S90 Ambience.

Koncept s názvom S90 Ambience, ktorý mal svoj prvý verejný debut na autosalóne v Pekingu, vychádza zo špičkového trojmiestneho sedanu vyššej triedy S90 Excellence a zameriava sa najmä na cestujúcich na zadných sedadlách. Svojimi riešeniami pozdvihuje úroveň luxusu ešte o level vyššie.
 
Cestujúci si teraz môžu prispôsobiť atmosféru vozidla pomocou intuitívnej aplikácie pre smartfóny a vybrať si jeden z celkovo siedmich vizuálnych motívov synchronizovaných so zvukom a taktiež vôňou.

„Koncept Ambience prináša úplne novú úroveň luxusu, pretože presahuje iba číry výber materiálov a vytvára vozidlo, ktoré je spojené s vašimi zmyslami,“ uviedol Robin Page, viceprezident spoločnosti Volvo Cars pre dizajn interiéru vozidiel.

​Vizuálny prvok premení strop vozidla podľa zvoleného motívu – ako je napríklad polárna žiara, škandinávsky les, labutie jazero, súostrovie či dážď. Každý z nich pritom ponúka inú náladu a charakter, od relaxačného až po povzbudzujúci.

V ponuke je aj nočný motív „Nocturnal“, ktorý navodí pokojnú náladu na oddych, alebo motív voľnosti, ktorý zasa dodáva dynamickú sviežosť a povznášajúcu energiu.

„Dizajn sleduje, ako sa ľudia cítia vo vnútri auta, a umožňuje im ovplyvňovať svoju náladu a pocit pohody,“ dopĺňa Page.

Prostredníctvom exkluzívneho audiosystému Bowers and Wilkins sa v kabíne prehráva aj zvuk synchronizovaný s vizuálnym motívom. Súčasťou audiosystému sú aj malé výškové reproduktory v opierke hlavy, ktoré cestujúcim umožňujú prežiť pôsobivý poslucháčsky zážitok.

Každý motív je potom spojený taktiež s jednou zo štyroch špeciálnych vôní, ktoré vytvorila spoločnosť Byredo. Vôňa sa začne uvoľňovať súčasne so zvukom z portálu v stredovej konzole.
 
„Sme známi humanocentrickým prístupom k dizajnu a ako líder odvetvia v oblasti vyspelých bezpečnostných technológií,“ uviedol Page a doplnil: „Model Ambience toto postavenie umocňuje a poukazuje na naše širšie zameranie – na starostlivosť o ľudí, ktorá sa začína bezpečnosťou a pokračuje ich celkovým pocitom pohody.“

Hoci S90 Ambience sa uvádza na trh ako koncept, spoločnosť Volvo má ambíciu sprístupniť ho v rámci sériových vozidiel S90 Excellence, a rozšíriť tak svoj sortiment radu Excellence, a to najmä na najväčšom odbyticku sedanu S90 - v Číne.

„Koncept Ambience bol vytvorený v prvom rade pre čínsky trh a predstavuje kontrast často hektického prostredia čínskych veľkomiest,“ uviedol Martin Andersson, hlavný manažér komerčných produktov v oddelení Special Vehicles spoločnosti Volvo, ktorý zodpovedá za rad vozidiel Excellence. „S90 Ambience posilní v tomto významnom regióne hodnotu našej luxusnej značky,“ uzatvára Andersson.

01 - Modified: 2024-11-04 14:10:00 - Feat.: - Title: Karta sa obrátila: Suzuki plánuje výrobu úplne nového SUV, dodávať ho bude Toyote 02 - Modified: 2024-11-04 12:40:00 - Feat.: - Title: Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil 03 - Modified: 2024-11-04 10:09:27 - Feat.: - Title: Nový konkurent Kie i českej Škody. Hyundai poodhalil svoje najväčšie elektrické SUV 04 - Modified: 2024-11-03 12:00:00 - Feat.: - Title: Najlacnejší elektromobil po radikálnych vylepšeniach: Má všetko, čo vlastne treba 05 - Modified: 2024-11-02 12:42:43 - Feat.: - Title: Pri nahrávaní diania z ciest na autokamery treba dodržiavať nariadenia GDPR
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
05. november 2024 08:59