Možno si spomínate na na Aston Martin Vantage V600 ešte z dávnych 90. rokov. Mal síce len osemvalec, ale zato dvojicu kompresorov. Ten súčasný však pridáva k dobru ďalšie štyri valce a možno zaspieva labutiu pieseň pre spojenie V12 a manuálnej prevodovky.
To všetko v novom modeli Vantage. Nuž, v dnešnej dobe si už len tak hocikde dvanásťvalec nekúpite a s manuálom už tobôž nie. Aston Martin Vantage V600 sme tu teda mali ešte v 90. rokoch.
Na agregát V8 namontovali dva kompresory a vo verzii V600 zo zdvihového objemu 5,3-litra vydolovali úctyhodných 447 kW (600 koní), čo bolo však v tej dobe neuveriteľné číslo pre tak luxusné kupé.
Dnešný Aston Martin Vantage V600 opäť využíva názov pre označenie výkonu, čím je však tak zaujímavý? Aston Martin sa rozhodol, že vyrobí len exkluzívnych 14 kusov tohto modelu, sedem z nich bude vo verzii kupé a ďalších sedem v prevedení roadster.
Ďalšou zaujímavosťou je najmä šesť-litrový zážihový vidlicový dvanásťvalec, ktorý stále využíva atmosférické plnenie. To je v dnešnej dobe už naozaj veľký unikát.
Ak si k tomu prirátame tiež kombináciu len s manuálnou sedemstupňovou prevodovkou, dostaneme automobil, ktorý má potenciál byť zaujímavý nielen z historického, ale aj súčasného hľadiska. Veď kto vám dnes predá agregát V12 bez preplňovania s manuálnou prevodovkou v tak úžasnom kabáte, ako je Vantage? A to v dobe, keď už poznáme vzhľad nového Vantage.
Interiér je taktiež zaujímavý. Miesto tu totiž má naozaj veľké množstvo prvkov z uhlíkových vlákien - dvere, masívny stredový panel či palubná doska. Nechýbajú ani elektricky nastaviteľné športové sedadlá.
Na prednej kapote nájdeme potom taktiež typický hrb, ktorý mal aj pôvodný Aston Martin Vantage V600 v minulosti. Aká je cena takéhoto kúsku, to sa nám zatiaľ nepodarilo zistiť.
Za poriadnu exkluzivitu sa však bude určite veľmi draho platiť. Keby ste však mali k dispozícii niekoľko sto tisíc eur, vedeli by ste si predstaviť takýto unikát vo svojej garáži? My rozhodne áno.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.