Jeden z najpredávanejších modelov z ponuky kórejskej automobilky sa dočkal faceliftu, ktorý však neprináša len pozmenený vzhľad, ale aj nový 48V mild-hybridný naftový systém EcoDynamic+. Ten je v Európe mimochodom úplným unikátom.
Žilinský Sportage tak bude môcť byť poháňaný aj dvojlitrovým štvorvalcom CRDi so 48 V elektrickým okruhom a pomáhať mu bude MHSG štartér-generátor či 0,46 kWh batéria.
O slovo sa systém prihlási výkonom 10 kW pri zrýchľovaní a vypínaní/štartovaní klasického spaľovacieho motora.
Prispieť by to malo k zníženiu spotreby o sedem percent podľa staršej normy NEDC a o štyri percentá podľa novej WLTP normy. S tým súvisí aj zníženie emisií.
K vypnutiu a opätovnému štartu bude môcť dôjsť aj počas jazdy a k dispozícii je aj rekuperovanie brzdnej energie.
Okrem toho sa značka rozhodla vypustiť z ponuky 1,7-litrový naftový štvorvalec a nahradí ho novým 1,6-litrovým agregátom CRDi (U3).
Zákazníkovi si bude môcť pri novom dieslovom motore pod kapotou vybrať z pomedzi dvoch výkonových verzií - 115 alebo 136 koní.
Silnejší variant je možné skombinovať aj so sedemstupňovou automatickou prevodovkou či pohonom všetkých kolies.
Pokiaľ ide o dizajn, pribudla napríklad mierne upravená maska chladiča, pozmenené sú aj otvory v nárazníku či LED svetlomety.
Nájsť tu budeme môcť aj 16 až 19-palcové disky kolies a čierne lakované doplnky pri verzii GT Line (na snímkach). Tie nahradili predchádzajúce chrómové prvky karosérie.
Cena modelu zatiaľ známa nie je, no na trh by sa mala novinka dostať na jeseň tohto roka.