Novinka prinesie opäť vzduchové odpruženie na oboch nápravách a laserové svetlomety. Ponuka motorov pritom zostáva skoro totožná s predchodcom, tu teda žiadne veľké zmeny nečakajte.
Prvá generácia BMW X5 prišla do predaja takmer presne pred 20 rokmi. Automobilka ním reagovala na úhlavného konkurenta zo Stuttgartu, Mercedes-Benz ML. Obe novinky sa výrazne presadili na americkom kontinente, práve tam aj model X5 v Spartanburgu vyrábajú.
Zo všetkých predchádzajúcich troch generácií sa predalo 2,2 milióna kusov. Najnovšia generácia narástla vo všetkých rozmeroch, rázvor o 42 milimetrov na 2 975 milimetrov, dĺžka o 36 milimetrov na 4 922 milimetrov, šírka o 66 milimetrov na 2 004 milimetrov a výška o 19 milimetrov na celkovo 1 745 milimetrov.
Dizajnovo nepôjde o žiadnu revolúciu, veľkou zmenou sú však predné ľadvinky, ktoré sú takmer spojené a hlavne väčšie než kedykoľvek predtým na akomkoľvek BMW. Predné svetlá sú už sériovo s technológiou FullLED, za príplatok však aj s laserovým diaľkovým režimom.
Zadné tvary ponúkajú vyššie umiestnené svetlomety, tie sú tiež z LED. Automobil bude stáť v sérii na 18-palcových diskoch, výbava xLine potom začína na 19-palcových, M Sport na 20-palcových a za príplatok sú dostupné až 22-palcové disky kolies.
V interiéri nájdeme plne digitálne prístrojový štít, v sérii sú tu potom taktiež elektricky nastaviteľné a vyhrievané predné sedadlá. Za príplatok je dostupná elektronická uzávierka zadného diferenciálu, natáčanie zadných kolies alebo adaptívne vzduchové pruženie na oboch nápravách.
To bolo dostupné aj v prvej generácii, teraz sa to opäť vracia a doháňa náskok Mercedesu. Svetlú výšku môže nastavovať vodič, pri rýchlosti nad 138 kilometrov za hodinu sa následne vozidlo automaticky zníži o 20 milimetrov.
S novým BMW X5 príde do predaja aj kľúč BMW Digital Key, ktorý umožní odomykať a zamykať vozidlo pomocou rozhrania NFC.
Na odomknutie a zamknutie auta vám tak bude stačiť smartfón s touto funkciou, pre bezproblémové naštartovanie stačí vložiť telefón do držiaka na bezdrôtové nabíjanie. To je potom znak pre naštartovanie motora.
Ponuka zážihových agregátov začína verziou xDrive 40i s trojlitrovým preplňovaným šesťvalcom s výkonom 250 kW (340 koní) a 450 Nm krútiacim momentom.
Verzia xDrive 50i využíva prepĺňanú 4,4-litrovú zážihovú V8 s výkonom 340 kW (462 koní) a krútiacim momentom 650 Nm, no do Európy sa nedostane. Ponuka vznetových motorov potom začína na trojlitrovom radovom šesťvalci xDrive 30d, ktorý ponúka 195 kW (265 koní) a 620 Nm krútiaci moment.
Silnejšia verzia xDríve M50d so štyrmi turbodúchadlami má výkon 294 kW (400 koní) a krútiaci moment 760 Nm. Všetky motory spĺňajú normu Euro 6d-Temp a sú spojené s osem-stupňovou automatickou prevodovkou. Novinka príde na trhy v priebehu novembra 2018.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.