Nemecká automobilka Audi odhalila kompletnú modelovú ofenzívu vo veľkom štýle. Že značka z Ingolstadtu za konkurenciou nezaostáva sa potvrdilo aj na podujatí Audi Summit 2018 organizovanom v Šamoríne.
Okrem "starších" modelov ako špičkovej technologicky prepracovanej limuzíne A8 sa tu množstvu zúčastnených hostí predstavili aj modely A6, športovo strihané Audi A7, superšport určený pre slovenský tím s označením R8 LMS GT3 a najnovší prírastok Audi Q8.
Práve o posledný spomínaný kúsok bol na akcii obrovský záujem a "ochytať" si auto v dave ľudí bolo veľmi ťažké. Model bol očakávaný a pre nás obzvlášť zaujímavý, najmä kvôli jeho výrobe priamo v Bratislavskom závode Volkswagen. Tu sa totiž bude exkluzívne pripravovať pre všetky ostatné trhy.
Prvé dojmy z auta sú skvelé, naživo totiž vyzerá novinka podstatne lepšie ako na fotografiách, ktoré boli zverejnené pri samotnom odhalení. V prednej časti zaujmú špecifické LED svetlomety či veľká maska chladiča v tvare osemuholníka.
Mohutne pôsobiacu karosériu dopĺňa strih kupé s klesajúcou strechou smerom k zadnej časti, ktorá je mimochodom ešte dominantnejšia, než samotná predná časť auta.
Nájdeme tu podobne riešené OLED koncové svetlá ako pri modeli A8 s vyšperkovanou grafikou a decentné predĺženie strechy v podobe malého "krídla".
Športovo strihaná novinka A7 musela zniesť vlnu diskusií kvôli absencii koncoviek výfuku, respektíve aspoň nefunkčných dizajnových prvkov v ich tvare. Audi Q8 nimi síce disponuje, no sú len to len záslepky prispievajúce k celkovému vzhľadu vozidla.
V interiéri sú riešenia známe najmä z vyššie spomínaného modelu A7, pričom hovoríme najmä o palubnej dosky či trojici displejov. Jeden zastupuje funkciu prístrojového štítu a nahrádza teda klasické budíky.
Ďalšia dvojica je následne umiestnená nad stredovým tunelom, kedy jeden funguje ako displej infotainmentu a druhý poskytuje ovládanie klimatizácie či ďalších funkcií (napríklad vyhrievanie sedadiel). Majú tiež takzvanú haptickú odozvu na stlačenie, pre ešte pohodlnejšie ovládanie.
Hoci novinka nie je obrovská, v interiéri sa o dostatok priestoru nemusia báť tak prední, ako aj zadní pasažieri. Kabína je totiž pomerne vzdušná a dostatočne priestranná. Zaujímavosťou je aj osadenie bezrámových okien, čo je novinkou aj pre samotný výrobný závod v Bratislave.
V budúcnosti má model Audi Q8 disponovať aj ponukou benzínových pohonných jednotiek či ostrým naladením s označením SQ8 a RSQ8.
V súčasnosti sa pod prednou kapotou nachádza výhradne trojlitrový naftový šesťvalec s novým označením na zadnej časti vozidla - 50 TDI. Pre lepšie ovládanie je tu aj natáčanie zadných kolies, podobne ako pri Audi A8.
Nechýbajú najmodernejšie technológie a bezpečnostné či asistenčné systémy. Tie spolupracujú s množstvom radarov a snímačov, pričom dvojicu z nich nájdeme priznanú aj v čelnej maske chladiča.
Cena modelu zatiaľ známa nie je, no štart predaja by mal začať približne počas júla 2018.