Toyota pôsobí na trhu s modelom Century už od roku 1967, kedy bola uvedená pri príležitosti stého výročia narodenia zakladateľa spoločnosti Toyota Group Sakichi Toyodu. Viac ako 50 rokov je tak vozidlo symbolom postavenia a obľúbeným autom japonskej elity.
Japonská značka teraz uvádza po 21 rokoch pôsobenia druhej generácie ďalšiu, v poradí už tretiu generáciu tohto modelu. Tvorcovia sa pri stavbe auta inšpirovali tradíciami japonských majstrov remesiel, no nechýbajú ani najnovšie technologické či bezpečnostné riešenia.
Zaujímavosťou vozidla je okrem iného aj to, že hĺbku čierneho laku dosiahli vďaka siedmim vrstvám a rôznym technikám leštenia, napríklad mokrým pieskom. V prednej časti vozidla potom nájdeme aj ručne zhotovený znak fénixa.
Interiér následne obohacujú aj prvky z pravého dreva a zadné sedadlo má na ľavej strane taktiež masážnu funkciu a výklopnú podnožku na chodidlá, ako je to známe z luxusných limuzín prémiových značiek.
Pri tomto mieste, najdôležitejšom v aute, je umiestnené aj ovládanie multimediálneho systému, ozvučenia či klimatizácie. Kontrola prebieha cez dotykový displej umiestnený v stredovej lakťovej opierke.
Okrem špičkového interiéru zaujme model aj hybridným systémom pod svojou kapotou. Ukrýva sa tu totiž päťlitrový osemvalec s výkonom 380 koní a krútiacim momentom 510 Nm.
Ten však spolupracuje s elektromotorom s výkonom ďalších 224 koní a krútiacim momentom 300 Nm, ktorý je potom k dispozícii v celom rozsahu otáčok a používa batériu NiMH.
Samozrejmosťou sú už spomínané bezpečnostné prvky. Medzi ne patrí aj balík aktívnej bezpečnosti Toyota Safety Sense v modernej radarovej verzii so zvýšeným pokrytím a dodatočnými funkciami.
Novinkou je tiež systém Helpnet, ktorý automaticky upozorní záchranné služby, keď sa vo vozidle aktivujú airbagy. Nová Toyota Century je už k dispozícii v salónoch po celom Japonsku, pričom výrobca ráta s mesačným predajom až 50 kusov.
To nie je vôbec málo, vzhľadom na cenu začínajúcu na sume 19,6 milióna jenov, čiže viac ako 150-tisíc eur. Staršia generácia je mimochodom oficiálnou limuzínou japonského cisára Akihita.
Zdroj: Tlačová správa