StoryEditor

Mercedes vyrobil auto s najlepšou aerodynamikou na svete. Ponúkne špičkové technológie

26.07.2018, 12:00
Prémiovka Mercedes-Benz odhalila detaily ohľadom nového prírastku - Triedy A v praktickej karosárskej verzii sedan.

Nová Trieda A od nemeckej automobilky Mercedes-Benz sa môže pochváliť najšpičkovejšími modernými technológiami, ktoré by ľuďom ešte pred niekoľkými rokmi pripadali ako "vychytávky vzdialenej budúcnosti".

Titul jedného z najmúdrejších áut súčasnosti si nové "Áčko" vyslúžilo nielen od motoristických novinárov, ale aj obyčajných ľudí. Veď sa s autom dokážete počas jazdy príjemne porozprávať.

​S príchodom novej karosárskej verzie sedan sa však novinka radí aj k svetovej špičke vzhľadom na aerodynamiku a teda odvádzanie vzduchu. Mercedes Triedy A sedan má najlepší koeficient odporu vzduchu s hodnotou Cd 0,22.

Karoséria má dĺžku 4 549 milimetrov, šírku 1 796 milimetrov a 1 446 milimetrov na výšku. Rázvor je pritom 2 729 milimetrov a pasažieri majú k dispozícii taktiež dostatočný priestor na zadných sedadlách a tiež kufor s objemom 420 litrov.

Čistý elegantno-športový dizajn vozidla dopĺňa dlhá kapota, úzke svetlomety (v sérii halogénové, za príplatok aj Multibeam LED) s denným LED svietením či mohutná maska chladiča. V krátkej zadnej časti môžeme nájsť potom dve koncovky výfuku, difúzor či štýlové dvojdielne koncové svetlá.

Interiér dizajnovo vychádza z hatchbacku Triedy A, v ktorom môžu byť osadené dva displeje. Prístrojový digitálny štít pred vodičom a centrálny displej infotainmentu, ktoré sú opticky spojené v jeden celok, majú v top verzii uhlopriečku 10,25 palca a už v sérii nechýba tiež známe rozhranie MBUX vybavené ovládaním pomocou hlasu.

Z technologických vymožeností tu nájdeme okrem iného aj adaptívny tempomat, asistent pre udržiavanie v jazdnom pruhu a asistent zmeny pruhu, asistent udržiavania odstupu od pred vami idúceho vozidla a novinka tak preberá možnosť z časti autonómnej jazdy z podstatne luxusnejšej Triedy S.

Taktiež ponúka "Áčko sedan" celú armádu rôznych bezpečnostných systémov a vďaka režimu Car-to-X je schopné dokonca komunikovať s okolím (napríklad hlásiť nehody, obmedzenia, údaje brzdového systému a podobne).

Mercedes-Benz

​Na úvod bude Trieda A v prevedení sedan dostupná s dvoma motorizáciami. Prvá voľba je ukrytá v benzínovom štvorvalcovom agregáte s objemom 1,3-litra a výkonom 120 kW (označenie A200), prípadne základ v podobe naftového štvorvalca s výkonom 85 kW (označenie A180d).

Oba sú spojené so sedemstupňovým DCT automatom. Dostupný bude pohon len predných kolies, no s pribúdajúcimi motormi sa dostaví tiež pohon všetkých kolies 4Matic.

Model bude značka vyrábať v Mexiku - v meste Aguascalientes, či v nemeckom Rastatte. Prvýkrát sa pritom Trieda A sedan postaví pred ľudí počas parížskeho autosalónu v tohtoročnom októbri.

01 - Modified: 2024-04-26 22:00:00 - Feat.: - Title: Otázky, ktoré musia zvládať začiatočníci v autoškole. Pri niektorých zaváhajú i „profíci“ 02 - Modified: 2024-04-26 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvá jazda s novou Daciou Duster. Odolný klasik zdražel a dostal miesto dieselu hybrid 03 - Modified: 2024-04-26 09:06:00 - Feat.: - Title: Návrat Škody k športiakom? Supervýkonná novinka ohromí, má to však jeden háčik 04 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 05 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
27. apríl 2024 02:58