Česká automobilka Škoda rozširuje svoj modelový rad Karoq o robustnejší variant populárneho kompaktného športovo-úžitkového modelu. Po vzore svojho väčšieho súrodenca menom Kodiaq teda získa aj menšie SUV z ponuky prevedenie Scout.
Rovnako ako spomínaný Kodiaq Scout či Octavia Scout, tak aj novinka bude štandardne disponovať pohonom všetkých kolies. Okrem toho pribudnú na karosérii rôzne prvky, ktoré podčiarknu off-roadový charakter vozidla.
Nájdeme tu teda strieborné ochranné prvky, výrazné lemy blatníkov a antracitovo čierne 18-palcové hliníkové disky Braga. Alternatívnou sú potom dokonca 19-palcové antracitové disky Crater.
Zovňajšok dopĺňajú v zadnej časti tiež sklá s vyšším stupňom tónovania Sun Set a nechýbajú ani plakety Scout na predných blatníkoch auta. Rovnaký nápis je potom vyšitý nápis Scout do sedadiel s novými poťahmi a čierno-hnedým prešívaním.
Interiér obohacuje okrem iného multifunkčný kožený volant, pedále z nehrdzavejúcej ocele a diódové ambientné osvetlenie interiéru. Na palubnej doske je pred vodičom osadený digitálny prístrojový štít "Digital Cockpit" s možnosťou konfigurácie (výber z niekoľkých možností) podľa požiadaviek vodiča.
V strede je potom dotykový displej infotainmentu, známy už z ostatných modelov v ponuke značky. Vodič má k dispozícii aj voľbu jazdných profilov, medzi ktorými nechýba tiež režim Off-road.
Samozrejmosťou je množstvo Simply Clever prvkov a množstvo odkladacích priestorov. Voliteľné sú potom elektricky ovládané piate dvere batožinového priestoru s funkciou "tip-to-close", čiže sa otvárajú/zatvárajú stlačením tlačidla či miernym tlakom na otvorené dvere.
Nová terénna verzia je dodávaná troma možnými motorizáciami. Prvým je 1,5-litrový benzínový TSI motor s výkonom 110 kW v kombinácii so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG.
Pozrite si aj krátke video z testovania Škody Kodiaq vo verzii Scout:
Ďalším v poradí je potom naftový dvojliter TDI s výkonom 110 kW a sériovo dostanete spárovanie s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, za príplatok tiež so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG.
S tou je výhradne k dostatiu aj najvýkonnejší dieselový agregát 2,0 TDI s výkonom 140 kW. Všetky motory sú, ako sme spomínali, štandardne s pohonom všetkých štyroch kolies.
Svetovú premiéru zažije česká novinka na čoskoro štartujúcom autosalóne v Paríži už v októbri tohto roka. Cena zatiaľ nie je známa.