Vznikol za neuveriteľných osemnásť mesiacov, váži menej ako Volkswagen ID.3, má skoro k dokonalosti vypiplanú aerodynamiku s aktívnymi prvkami, ale ponechal si klasické vonkajšie spätné zrkadlá.
A najlepšie na tom asi je, že nový elektrický koncept Mercedesu nazvaný Vision EQXX nie je ďalší crossover alebo SUV. Koncern Daimler pojal vývoj tejto štíhlej a hladkej štvormiestnej limuzíny ako vedecký projekt, ktorý mal dokázať, že je možné postaviť elektromobil s dojazdom tisíc kilometrov aj bez obrovských batérií.
Je to koncept, ale prakticky kompletne funkčný a Nemci chcú už o pár mesiacov dokázať, že tých 1000 kilometrov nedeklarujú len na papieri, ale majú v pláne predviesť ich reálne na ceste.
A navyše môžete nový Mercedes Vision EQXX brať aj ako ukážku budúcich elektromobilov s trojcípou hviezdou na kapote, pričom prvé sériové auto využívajúce časť technológií tejto novinky má doraziť už v roku 2024, píše TopSpeed.sk.
Aj za pomoci tlače
Pokiaľ ide o rozmery EQXX je o niečo menšie ako Mercedes EQE, ktorý je elektrickým ekvivalentom triedy E. Má rázvor náprav rovných 2 800 milimetrov, a to je dokonca o pár centimetrov menej ako súčasná najnovšia trieda C (W206).
Nový Mercedes svojim základným tvarom vzdialene pripomína Porsche Taycan či Audi e-tron GT, má však výrazne p...
Zostáva vám 85% na dočítanie.