Spojené štáty sú okrem iného známe aj obľubou veľkých monštruóznych pikapov a iných vysokoobjemových modelov áut. K zastúpeniu segmentu pikapov patria nielen obľúbené modely značky Chevrolet či RAM, ale tiež tie od Fordu.
A keď sa spomenie slovo Raptor, množstvo skalných fanúšikov jazdy mimo ciest si predstaví pikap Ford F-150 Raptor, najlepšie v kombinácii s vysokovýkonným benzínovým agregátom pod kapotou.
Pre všetkých priaznivcov týchto úžitkových vozidiel máme v tom prípade skvelú správu, už budúci rok môžeme očakávať ostrý pikap aj v u nás Európe. Pôjde však o kompaktnejší model Ranger s prívlastkom Raptor.
Novinka sa do istej miery teda inšpirovala väčším Fordom F-150 aj v prípade dizajnu, čo vidieť najmä na novej prednej maske chladiča. Samozrejme, už pri pohľade si auto vydobyje vaše uznanie a rešpekt.
Nájdeme tu rozšírené predné blatníky pozostávajúce z kompozitu, ktoré by však mali odolať aj poriadne drsnej jazde v teréne. Rovnako majú poskytnúť dostatok priestoru pre výraznejšie pracovanie FOX tlmičov s technológiou poskytujúcou komfortný, ale tiež vysoký tlmiaci účinok či obrie 17-palcové pneumatiky značky BF Goodrich s rozmerom 285/70.
Tie boli, mimochodom, výrobcom špeciálne navrhnuté a vyrobené práve pre model Ranger Raptor, pričom majú disponovať podstatne lepšími vlastnosťami pri jazde na mokrej ceste, v blate, piesku a aj na snehu. Nechýbajú zosilnené bočnice na zaistenie istoty vodiča aj v tom najťažšom teréne.
Tu mu pomôže aj nový spodný ochranný rám z 2,3 milimetra hrubej vysokopevnostnej ocele a volič jedného zo šiestich jazdných režimov TMS (Terrain Management System).
Nájdeme tu napríklad okrem profilu Normal, Sport a Piesok taktiež vrcholný nazývaný Baja, ktorý je určený práve na poriadne ostrú jazdu mimo spevnených ciest.
Na rozdiel od USA a štátov jej podobným, u nás si nemôžeme dovoliť osádzať do podobných áut 2,7-litrový benzínový šesťvalec EcoBoost, a preto príde novinka s dvojlitrovým naftovým štvorvalcom EcoBlue dopovaným dvoma turbodúchadlami a poskytujúcim výkon 157 kW s krútiacim momentom 500 Nm.
Spojenie bude riešené pomocou 10-stupňovej automatickej prevodovky, zdieľanej s väčším súrodencom F-150. Ide v podstate o rovnakú motorizáciu, aká bola pôvodne predstavená pre austrálsky trh, pre ktorý bol tento model aj primárne určený.
Keď už sa tento obrí kolos rozhýbe, o jeho zastavenie sa majú starať špičkové brzdové kotúče s predným rozmerom 332 x 32 milimetrov a zadné s rozmerom 332 x 24 milimetrov.
Ako sme spomínali, Ford Ranger Raptor teda potvrdzuje dávnejšie predpoklady či špekulácie a zavíta aj do Európy, hoci s podstatne menším pohonným srdcom.
Jeho príchod sa predpokladá zhruba na polovicu budúceho roka, o čom informovala samotná automobilka Ford na debute počas veľtrhu počítačových hier Gamescon – auto totiž budeme môcť vidieť aj v hre Forza Horizon 4.