Toyota od budúceho roka rozšíri svoju modelovú radu Corolla. Teraz sa na Corollu premenuje aj model Auris, a v budúcnosti tak budú používať názov Corolla celosvetovo všetky kompaktné hatchbacky, sedany a kombíky v nižšej strednej triede. Ich európska premiéra je naplánovaná na začiatok roka 2019.
Corolla je celosvetovo najpredávanejším automobilovým modelom, ktorý si od uvedenia v roku 1966 kúpilo cez 45 miliónov zákazníkov. Auris nahradil Corollu v Európe v roku 2007 a mnohí vtedy krútili hlavou. Auris si však za desať rokov v dvoch generáciách vydobyl slušné renomé, píše iDnes.cz.
Corolla bola na starom kontinente prítomná tiež, v podobe lacného (avšak veľmi podareného) sedanu, ktorý sa však masovou záležitosťou nestal.
Premenovanie modelu súvisí s prechodom modelu Corolla na novú podvozkovú architektúru TNGA (Toyota New Global Architecture), ktorá nahradí tri rôzne doteraz používané platformy. Všetky tri karosárske prevedenia Corolly budú v hybridnom prevedení.
Nová Corolla Touring Sports sa predstaví vo svetovej premiére na čoskoro štartujúcom autosalóne v Paríži po boku kratšieho hatchbacku, v oboch prípadoch s hybridným pohonom.
Kombíkov tejto kategórie v Európe začína ubúdať na úkor športovo-úžitkových áut a z nich odvodených crossoverov, teraz sa špekuluje, že o kombi verziu príde aj obľúbený Volkswagen Golf. O to bude ponuka kombíku Corolly zaujímavejšia.
Nová Corolla má siluetu podobnú predchodcovi Aurisu, ale je to úplne nové auto. Dizajn sa drží štýlu aktuálnych modelov Toyota a zároveň sa vyhýba bláznovstvám niektorých modelov tejto japonskej značky. Je to akási triezva zmes športovosti a zaujímavých dizajnérskych prvkov v kabáte klasického hatchbacku.
Auto stojí na platforme Toyoty označenej ako TNGA, ktorú používa napríklad tiež crossover C-HR alebo Prius. Auris prvej generácie bol v Európe prvým veľkosériovo vyrábaným kľúčovým modelom od Toyoty s hybridným pohonom.
Teraz bude prvým modelom, ktorý ponúkne dva druhy hybridného pohonu a iba jeden klasický spaľovací motor - benzínovú jednotku s objemom 1,2-litra s preplňovaním a výkonom 116 koní.
Z hybridných ústrojenstiev budú k dispozícii prevedenia s benzínovými štvorvalcami s objemom 1,8-litra a výkonom 122 koní, respektíve dvojliter s výkonom 180 koní (úplne nový motor predstavený aktuálne v novom Lexuse UX). Diesely z ponuky značka Toyota už takmer úplne vypustila, Corolla sa teda naftového motora určite nedočká.
Novinka bude o 30 milimetrov širšia a v prevedení hatchback o 40 milimetrov dlhšia, o túto hodnotu narástol aj rázvor, čo sa prejaví v priestrannosti kabíny v pozdĺžnom smere. Auto je o 25 milimetrov nižšie ako predchodca a pri kapote motora je pokles oproti predchodcovi 47 milimetrov.
Kombík sa pretiahol oproti aktuálnej verzii o šesť centimetrov na 4,65 metra a rázvor 2,7 metra je ešte dlhší ako pri hatchbacku. Toyota sľubuje kufor s objemom 598 litrov. Zadná náprava bude viacprvková a to pri všetkých variantoch. V ponuke sa má premiérovo objaviť tiež adaptívny podvozok.
Nová Corolla dostane moderné technológie v podobe priehľadného head-up displeja, systému bezdrôtového nabíjania pre smartfóny alebo nové multimediálne systémy.