Aurus Senat vyvinuli v spolupráci s ruským štátnym výskumným inštitútom NAMI a vyrobila ho automobilka Sollers. Potiaľto by to bol vlastne málo zaujímavý príchod auta, ktoré sa určite nestane veľkoobjemovým produktom – ak teda neberieme do úvahy veľký objem vnútorného priestoru v extrémne luxusnom interiéri.
Pozoruhodné je, že modely Aurus Senat sedan a Aurus Senat limuzína nesú nápadne podobné črty ako Mercedes-Maybach S600 Pullman Guard, Chrysler 300 či ikona luxusných vládnych áut Rolls-Royce Phantom.
Odvážne predajné plány
Novinka prichádza do predaja v januári 2019. Tvorcovia odhadujú, že kým počas prvého roka by sa malo predať asi 150 Aurusov, celá luxusná modelová línia by časom vraj mohla dosiahnuť ročný predaj na úrovni až 10-tisíc kusov. To bez zveličovania považujeme za veľké plány.
Nakoniec sa už ruský prezident Vladimír Putin minimálne pri dvoch významných a celosvetovo sledovaných udalostiach predviedol práve na sedadle novinky Aurus Sedan. Najskôr pri vlastnej májovej inaugurácii a následne pri júnovom stretnutí s prezidentom Trumpom v Helsinkách.
Možno aj takto prostredníctvom nového exkluzívneho pancierovaného modelu chcel teatrálne vyjadriť ruský potenciál a schopnosť zmenšiť závislosť od dovážaných surovín, tovarov a technológií.
Pozrite si Putinovu limuzínu priamo v akcii:
Mohutný kolos
Vyše šesť a pol metrový Aurus Senat poháňa hybridný benzínový motor s objemom 4,4-litra, ktorý poskytuje výkon 417 kW, takže tento kolos ťahá 568 koní. Nečakajte však, že sa rozbehne na stovku pod šesť sekúnd ani s deväťstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies.
Slabšie dynamické parametre vyvažuje nepriestrelná karoséria odolná aj proti bombovému útoku, ktorú možno komplet ponoriť do vody a stojí pritom na pneumatikách s vystuženými bočnicami, ktoré tak nemôžu celkom úplne "vyfučať".
Dalo sa predpokladať, že civilná verzia nebude mať tieto opcie v ponuke, no i tak mieri k extrémne bohatým zákazníkom a rozhodne nie len ruským, ktorí budú onedlho stáť pred dilemou, či si vybrať Rolls-Royce, Bentley, Mercedes-Benz alebo Aurus Senat.
Podľa návrhárov automobilky, zákazníci v tejto kategórii už hľadajú čosi iné, čosi originálnejšie. Otázkou potom zostáva, prečo si dizajnéri nedali väčšiu prácu s tým, aby sa ich dielo od konkurentov odlišovalo viac už na prvý pohľad. Cena modelu by mala dosahovať výšku približne 130-tisíc eur.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.