Japonská automobilka Suzuki len nedávno predstavila modernizovanú verziu obľúbeného športovo-úžitkového modelu Vitara. Vďaka 1 216 predaným kúskom v prvom polroku 2018 ide o najpredávanejšie auto segmentu SUV na Slovensku.
Nie je to pritom prvýkrát, čo Vitara v číslach predaja kraľovala. Dlhodobo totiž ide o jeden z najpredávanejších športovo-úžitkových modelov na našom trhu. Teraz k nám prichádza aj jej vylepšená verzia.
Suzuki Vitara debutovala ešte v roku 1988 a bola priekopníkom v kategórii kompaktných SUV. Dodnes sa teší obrovskej popularite a tento rok dokonca oslavuje svoje 30. výročie.
Súčasná štvrtá generácia sa predstavila v roku 2015 a bol teda najvyšší čas na miernu modernizáciu. Zmien je hneď niekoľko, no postrehne ich len bystré oko.
Vylepšený dizajn
Prednú časť charakterizuje maska s piatimi otvormi a chrómovými vertikálnymi lištami - charakteristické pre SUV modely značky. Vzhľad zdokonalujú aj ďalšie pridané chrómové prvky, ako sú pozdĺžna tenká lišta na prednej mriežke chladiča či výrazné orámovanie denných svetiel.
Koncové kombinované LED svetlomety dostali novú grafiku - svietia teraz v troch líniách. Malej úpravy sa dočkal aj ochranný kryt nárazníka vzadu. Do ponuky následne pribudli aj dve nové lakovania: športová žltá Solar Yellos Pearl Metallic či jemná Ice Grayish Blue Metallic.
Zmien sa dočkal aj interiér, kde môžeme nájsť vylepšené budíky a nový 4,2-palcový LCD displej. Do kabíny pribudli tiež kvalitnejšie materiály, ako napríklad mäkké plasty na vrchnej časti prístrojovej dosky, či strieborné prvky na dverách, palubnej doske a stredovej konzole.
Nechýbajú ani semišové sedadlá s "mestským štýlom". Spolu s výbavou Premium a Elegance je k dispozícii aj stredová lakťová opierka s konzolou.
Dvojica stačí
Pod kapotou sa o slovo bude hlásiť jeden z dvojice dostupných benzínových agregátov. Na výber je totiž litrový trojvalec BoosterJet s turbodúchadlom a výkonom 82 kW (112 koní). Ten môže byť spojený s päťstupňovým manuálom alebo šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Ďalšou voľbou môže byť 1,4-litrový štvorvalec BoosterJet s turbodúchadlom a výkonom 103 kW (140 koní).
Následne môže spolupracovať s manuálnou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo šesťstupňovým automatom. Okrem toho, model môžete získať s pohonom predných alebo všetkých štyroch kolies AllGrip. Tento pohon je k dispozícii s 1,4-litrovým motorom (obe prevodovky) alebo litrovým trojvalcom (výhradne 5-st. manuál).
Vitara dostala aj pokročilejšie bezpečnostné technológie, ktoré napomáhajú vodičom vyhnúť sa nehodám. Brzdový asistent teraz prichádza s dvojicou senzorov - monokulárnou kamerou a laserovým snímačom, pričom je schopný detekovať aj chodcov.
Nechýbajú ani funkcie ako upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, prevencia vybočenia z jazdného pruhu, rozpoznávanie dopravných značiek a prvýkrát je tu aj sledovanie mŕtveho uhla či systém kontroly situácie za vozidlom. Modely s automatom sú následne doplnené o adaptívny tempomat ACC s funkciou Stop/Go.
Cena za vylepšený model s pohonom všetkých kolies začína na sume 18 490 eur za litrový BoosterJet motor a päťstupňovú manuálnu prevodovku vo výbave Premium. Za Vitaru s pohonom predných kolies zaplatíte minimálne 14 790 eur s litrovým trojvalcom a päťstupňovou manuálnou prevodovkou vo výbave Comfort.
Kompletný cenník nájdete tu: pohon predných kolies / pohon všetkých kolies .