Seat raketovo rastie, od roku 2013 navýšil predaje o 46 percent. A čo je najdôležitejšie, má veľmi mladú klientelu, o desať rokov mladšiu než je priemer konkurencie.
Taliansky prezident automobilky Luca De Meo sa právom pýši, že priťahuje ľudí ku koncernu Volkswagen - 70 percent zákazníkov je totiž novo prichádzajúcich, čo je výnimočný výsledok, píše iDnes.cz.
Od januára do augusta tohto roka pritom dodal Seat zákazníkom na celom svete 383 900 vozidiel, čo je o 21,9 percenta viac ako v rovnakom období vlani.
Podoba je evidentná
A čo je však Tarraco zač? ide o 4,75 metra veľké SUV s rázvorom 2,8 metra, ktoré môže mať v kufri dokonca dve sedadlá navyše, alebo naložených 760 litrov nákladu. K dispozícii bude v päť aj sedemmiestnom prevedení. Stojí na predĺženej verzii platformy MQB koncernu Volkswagen. Že sa vyrába vo Wolfsburgu nie je náhoda, jeho dvojčaťom je totiž Volkswagen Tiguan Allspace. To následne najviac spoznáte na bokoch a bočnej siluete.
Model svojou veľkosťou prekoná aj kúsky ako Škoda Kodiaq či spomínaný Volkswagen. V porovnaní s prvým českým SUV je Tarraco o 38 milimetrov dlhšie (4 735 milimetrov) a disponuje aj o 40 litrov objemnejším batožinovým priestorom.
Vyzdvihnúť môžeme výraznú prednú časť, ktorá dáva autu mohutný výraz a oči svetiel so svetelným podpisom rozmazaného trojuholníka. Rovnaký motív majú aj koncové svetlomety. Dizajnové prvky, hlavne výraznú masku chladiča, dostanú aj Seaty, ktoré sa ešte len chystajú.
Tarraco zaujme 20-palcovými kolesami alebo FullLED čelnými svetlami, vodiči ocenia aj podvozok s nastaviteľnou tuhosťou. Prístrojovka prešla pri prerode Volkswagenu na Seat len niekoľkými zmenami. Páčiť sa bude digitálny prístrojový štít nahradzujúci klasické budíky, ten bude za príplatok. Dominantou je však veľký tablet multimediálneho systému uprostred.
Seatu ide prezliekanie modelov značiek spriaznených v rámci koncernu veľmi dobre. V Kvasinách vyrábaná Ateca, dvojča Škody Karoq, je vypredaná na dlhé mesiace dopredu a Seat Alhambra, rodinný prepravník a klon Volkswagenu Sharan, má za sebou najúspešnejší rok v histórii modelu.
Problémy s výrobou
Tarraco, ktoré ponúkne techniku Volkswagenu v trochu krajšom balení a hlavne - podľa zvyklostí v rámci nemeckého koncernu - s nižšou cenou, tak má veľmi dobrú štartovaciu pozíciu. Luca De Meo hovorí, že sa s modelom Tarraco chce napevno usadiť v kategórii áut s cenou medzi 30 a 40-tisíc eur.
Základné prevedenie Tarraco má pod kapotou štvorvalec 1,5 TSI spriahnutý so šesťstupňovou prevodovkou poháňajúcou predné kolesá. Spomínaný agregát doplní ešte 190 koňová verzia s automatom a pohonom všetkých kolies Haldex. Problémom je, že koncern Volkswagen nestíha tento motor vyrábať a homologovať podľa novej ekonormy.
V prvej vlne tak bude k dispozícii 150 koňový základný dvojlitrový TDI motor (pohon predných kolies a manuálna/automatická prevodovka), kto bude chcieť výkonnejší motor so 190 koňmi (vždy pohon všetkých kolies a automat), musí si počkať.
V pláne je aj predstavenie plug-in hybridnej verzie s 210 koňmi výkonu a 400 krútiacimi Nm, ktorú budú milovať ekológovia kvôli emisiám CO2 pod 50 gramov na kilometer. Predpredaj novinky odštartuje tento rok, ostrý štart je však naplánovaný na začiatok budúceho roka.