Hoci obsadenosť autosalónov z pohľadu značiek oproti minulosti mierne klesla, neznamená to, že sem výrobcovia neprinášajú úplné novinky. Dôkazom je napríklad BMW, ktoré na parížskom (možno menej významnom) autosalóne predstavilo pre značku najdôležitejší model vo svojej úplne novej generácii. Ide o BMW radu 3 v prevedení sedan, z ktorého sa doteraz po celom svete predalo viac ako 15-miliónov kusov.
Siedma generácia celosvetovo úspešného predstaviteľa radosti z jazdy v prémiovom vozidle strednej triedy ťaží z lepších športových schopností, nového dizajnu, výrazného zlepšenia prémiového pocitu ako aj z priekopníckych asistenčných systémov vodiča či z technológií ovládania a konektivity.
Iný dizajnový jazyk
Nová verzia známeho športového sedanu však prichádza s novým dizajnovým jazykom značky. Vzhľad totiž podčiarkujú čisté línie a napnuté plochy, ktoré zvýrazňujú športový a emóciami nabitý exteriér. Na ďalšiu individualizáciu čakajú verzie Advantage, Sport Line, Luxury Line a samozrejme M Sport.
Zaujímavosťou je súčiniteľ odporu vzduchu (Cd), ktorý sa znížil z hodnoty 0,26 na 0,23 (BMW 320d). Podarilo sa to vďaka prvkom ako aktívna predná mriežka chladiča, závesy Air Curtains a takmer kompletné zakrytie podvozka.
Súčasťou štandardnej výbavy budú predné LED svetlomety a dizajnovo zatmavené zadné LED svetlomety známe z niektorých nových modelov (BMW 8, BMW X4). V ponuke však nebudú chýbať ani špičkové adaptívne LED svetlomety s funkciou BMW Laserlight pre diaľkové svetlomety bez oslňovania (dosvietia do vzdialenosti 530 metrov).
Prémiovejší a priestrannejší
Veľký dôraz sa pri vývoji kládol aj na vodiča a na prepracovanú prémiovú atmosféru v interiéri - štandardne sa dodáva prístrojová doska s obrazovkou s uhlopriečkou od 2,7 do 5,7 palca a stredový displej Control Display s uhlopriečkou od 6,5 do 8,8 palca.
Na želanie dodávaná plne digitálna prístrojová doska BMW Live Cockpit Professional má uhlopriečku 12,3 palca a 10,25-palcový Control Display s možnosťou rozdelenia zobrazovania na viacero individuálne nastaviteľných častí.
Nájdeme tu viac priestoru na lakte a ramená na predných sedadlách, výrazne lepší výhľad smerom dozadu, jednoduchšie nastupovanie na zadné sedadlá, ktoré ponúkajú viac miesta na nohy, oproti predchodcovi a spomenúť môžeme lepšiu využiteľnosť batožinového priestoru s objemom 480 litrov.
Súčasťou štandardnej výbavy sú zadné operadlá sklopné v pomere 40 : 20 : 40, pričom predné sedadlá prichádzajú aj s novým tvarom a zlepšilo sa tiež odhlučnenie vozidla.
Od začiatku predaja bude k dispozícii šesť motorov: štvorvalcové benzínové motory, štvorvalcové naftové motory, plus šesťvalcový naftový motor – s výkonmi od 110 kW (150 koní) do 195 kW (265 koní). Inteligentný pohon všetkých kolies bude následne dostupný od začiatku predaja pre model BMW 320d xDrive Sedan.
Modelová ponuka sa v priebehu roka však rozšíri o športový model BMW M Performance a o verziu BMW iPerformance s nabíjateľným plug-in hybridným pohonom.
Novinka získala výrazne upravený podvozok, nové tlmiče, tuhšiu karosériu a uloženie tlmičov, širší rozchod kolies, znížila sa hmotnosť a rovnako je tiež nižšie umiestnené ťažisko. K skvelým jazdným vlastnostiam bude mať potom pomôcť rozloženie hmotnosti na nápravy v pomere 50 : 50.
Asistent podľa vášho gusta
Novinka prináša aj úplne jedinečný systém BMW Intelligent Personal Assistant, ktorý predstavuje inteligentnú digitálnu osobnosť integrovanú do auta.
Ako tvrdí automobilka, nik z konkurentov neumožňuje dať systému meno podľa vlastného výberu. Asistent je následne odborník na vozidlo a reaguje tiež na pokyny vydané bežnou rečou, aby pomohol vodičovi s požiadavkami či úlohami na zlepšenie jeho produktivity a zábavy na palube.
Svetovú premiéru si teda odbil model na aktuálne prebiehajúcom parížskom autosalóne Mondial de l’Automobile a začiatok predaja je plánovaný od 9. marca 2019.
Cestu redaktora na autosalón v Paríži zabezpečila Kia Slovensko.