Dacia dosiahla najlepší výsledok polročného predaja za celú svoju históriu. Značka totiž potvrdila tretie miesto na trhu osobných automobilov vo Francúzsku.
Za prvý polrok sa tu predaj zvýšil o 20,8 percenta. V Európe dosiahla rekord za prvý polrok s 281 206 registrovanými vozidlami a vstúpila tak do rebríčka TOP 5 Najpredávanejších značiek pre súkromnú klientelu v Európe.
Zatiaľ čo Sandero je hviezda medzi modelmi značky Dacia v predajoch v Európe, nový Duster je užíva úspech približne 62 900 registrácií za prvých šesť mesiacov tohto roka.
Automobilka pritom nechýbala ani na nedávnom parížskom autosalóne, pri ktorého príležitosti predstavila zaujímavé novinky.
Jeden z najlacnejších SUV modelov na Slovensku totiž dostane nové motory. Nový ľahší hliníkový blok motora obsahuje inovácie, ako napríklad "Bore Spray Coating".
Táto technológia nanášania, ktorá sa používa na vnútornej strane valca, zlepšuje riadenie tepla a umožňuje lepšiu výkonnosť. Na zníženie emisií majú nové benzínové motory s priamym vstrekovaním osadený tiež benzínový filter tuhých častíc (GPF).
K dispozícii budú dve výkonové verzie 1,3-litrového benzínového motora. Prvá ponúka výkon 96 kW (130 koní - päť koní navyše oproti predchádzajúcej verzii) a krútiaci moment 240 Nm. Druhou možnosťou je 110 kW (150 koní - 25 koní navyše oproti predchádzajúcej verzii) variant s krútiacim momentom 250 Nm.
Rovnako nastalo obnovenie dieselových motorov. Agregáty Blue dCi sú teraz dostupné vo verziách 4x2 a 4x4, pričom benzínové motory budú od polovice roka 2019 aj vo verziách 4x4.
Do konca tohto roka plánuje Dacia vyzbrojiť svoj rad vozidiel aj novou verziou Media Nav Evolution, ktorá má poskytnúť jednoduchšiu a rýchlejšiu navigáciu ako aj nové prvky.
Medzi ne patrí rozhranie Android Auto a Apple CarPlay, no zlepší sa tiež reakcia displeju na dotyk, pribudnú vylepšené vlastnosti obrazovky a zrýchlený prístup do menu.
Dobrá správa je, že vylepšená verzia Media Nav Evolution bude v predaji k dispozícii aj na Slovensku v rovnakej cene ako starší mediálny systém.