StoryEditor

Luxusný nástupca legendy v novej verzii. Takto vyzerá jedno z najkrajších BMW bez strechy

07.11.2018, 10:05
Autor:
TopSpeedTopSpeed
Medzi vôbec najkrajšie BMW modely "bez strachy" sa radil najmä hybrid i8 Roadster.

BMW radu 8 vo svojej druhej generácii sme spoznali najprv ako luxusné kupé. To, čo možno chýbalo v 90. rokoch pri prvej generácii s označením E31, sa dostalo do sériovej výroby až s príchodom súčasnej druhej generácie.

Mníchovská automobilka totiž predstavila finálnu podobu novej verzie Cabrio, avšak ani to nie je posledný karosársky variant vrámci novej osmičky. V budúcnosti by totiž mala prísť ešte „praktická verzia“ s označením GranCoupe so štvoricou dverí.

​Zatiaľ čo prvá osmička bola dostupná výhradne v prevedení kupé a žiadna M verzia do sériovej podoby nakoniec neprišla, s uvedením druhej generácie to BMW vzalo poriadne od podlahy. Okrem príchodu celkom troch karosárskych verzií, sa k tomu dočkáme „možno“ aj verzie M.

Dnes tu však máme štýlový kabriolet, ktorý nesie interné označenie G14. Otvorenie alebo zatvorenie sklápacej strechy trvá 15 sekúnd a dá sa s ňou manipulovať až do rýchlosti 50 kilometrov za hodinu, podobne ako pri iných modeloch značky so sklápateľnou strechou.

Rozmery porovnateľné s kupé

Celková dĺžka je 4 843 mmilimetrov, šírka 1 902 milimetrov, výška 1 339 milimetrov a rázvor dosahuje rozmer 2 822 milimetrov. Dizajn novinky je prakticky taktiež identický so „základnou“ verziou kupé. Platí tiež, že sériové LED svetlomety sú za príplatok vymeniteľné za tie s laserovým diaľkovým režimom.

Rozdiel je teda, pochopiteľne, najmä v streche, ktorá je plátenná a štandardne v čiernom prevedení. Otvárať ju môžete do spomínanej rýchlosti 50 kilometrov za hodinu, pričom celý proces otvorenia alebo zatvorenia vám zaberie len 15 sekúnd.

Do sériovej výbavy pribudol tiež veterný deflektor, ktorý umiestňujete do priestoru zadných sedadiel. Vyhrievanie krku pre predných pasažierov, ktoré určite oceníte v chladnejších dňoch, je v ponuke dostupné za príplatok.

Dve motorizácie

Za zadnými opierkami hláv sú dva hliníkové oblúky, ktoré sa v prípade prevrátenia vozidla pri nehode automaticky pyrotechnicky vystrelia a chránia tak hlavy cestujúcich. Techniku preberá novinka z kupé verzie a na začiatok je tu teda zážihový vidlicový osemvalec s označením M850i xDrive s výkonom 390 kW (530 koní) a zrýchlením na stovku za 3,9 sekundy.

Alternatívu tvorí následne radový vznetový šesťvalec s označením 840d xDrive s dostupným výkonom 235 kW (320 koní) a zrýchlením na z nuly na stovku za 5,2 sekundy.

Oba motory sú spojené so športovou osemstupňovou automatickou prevodovkou a ponúkajú tiež pohon všetkých kolies xDrive. Na trhy by mala novinka doraziť v priebehu marca budúceho roka, no cenník zatiaľ BMW nepredstavilo.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

01 - Modified: 2024-11-04 14:10:00 - Feat.: - Title: Karta sa obrátila: Suzuki plánuje výrobu úplne nového SUV, dodávať ho bude Toyote 02 - Modified: 2024-11-04 12:40:00 - Feat.: - Title: Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil 03 - Modified: 2024-11-04 10:09:27 - Feat.: - Title: Nový konkurent Kie i českej Škody. Hyundai poodhalil svoje najväčšie elektrické SUV 04 - Modified: 2024-11-03 12:00:00 - Feat.: - Title: Najlacnejší elektromobil po radikálnych vylepšeniach: Má všetko, čo vlastne treba 05 - Modified: 2024-11-02 12:42:43 - Feat.: - Title: Pri nahrávaní diania z ciest na autokamery treba dodržiavať nariadenia GDPR
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
05. november 2024 00:47