S príchodom nového Focusu prichádza teraz aj model Ford Focus Active, ktorý je vhodný do nepohody a mimo ciest viac než bežné kúsky. Príklad si berie z menšej Fiesty či modelu KA+, oba s prívlastkom Active.
Voči štandardnému Focusu je novinka vpredu vyššia o 30 milimetrov a vzadu o 34 milimetrov. Plasty okolo karosérie nájdete nad lemami kolies, okolo prahov a na prednom či zadnom nárazníku. V sérii bude auto stáť na 17-palcových diskoch, za príplatok budú dostupné aj 18-palcové.
Okrem bežných jazdných režimov Normal, Sport a Eco ponúka Focus Active nové režimy pre klzký povrch (iné naladenie elektronickej stabilizácie) a pre pohyb v blate alebo piesku (umožňuje prekĺznutie kolesa).
Zákazníci tiež môžu zvoliť odlišnú farbu strechy od zvyšku karosérie. V interiéri nájdeme niekoľko špecifických detailov, ako napríklad modré prešívanie na sedadlách alebo rohožiach. No v princípe ide len o mierne inak vyzerajúci nový Focus.
Neprenikla k nám ani informácia, že by mali tieto verzie vyššiu svetlú výšku. Vnútri bude následne vodičovi k dispozícii systém Sync 3, ktorý ponúka aj Apple CarPlay a Android Auto. Množstvo asistenčných systémov doplnia napríklad adaptívne LED svetlá či head-up displej.
Ponuka motorov bude taktiež kopírovať tie v normálnom Focuse. Základ tvorí litrový trojvalec EcoBoost s výkonom 92 kW (125 koní) a ďalej opäť trojvalec 1,5 EcoBoost s výkonom 110 kW (150 koní).
Vznetové verzie budú dve - slabší štvorvalec 1,5 EcoBlue s výkonom 88 kW (120 koní) a silnejší dvojliter s výkonom 110 kW (150 koní). Všetky motory sú sériovo kombinované so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Novinka k nám príde už onedlho, predaj začína zatiaľ na nemeckom trhu.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.