Od roku 1972 sa ich vyrobilo takmer 30-miliónov kusov. Reč je o akomsi etalóne strednej triedy, obľúbenom modeli Volkswagen Passat. Práve on sa totiž oficiálne ukázal vo svojej novej modernizovanej podobe. Hoci vizuálnych zmien nie je veľa, technicky model skutočne výrazne poskočil vpred.
Novinka prešla len decentnou dizajnovou premenou, najviac zaujme nová príplatková technológia predných matrix svetiel IQ.Light (známe napríklad z VW Touareg) , prípadne nové koncové 3D svetlomety.
Prepracovaný je tiež predný a zadný nárazník či športovejšie riešené "dvojité koncovky výfuku". Karosériu dopĺňajú aj nové disky kolies v rozmeroch od 17- po 19-palcov. Dostupná je aj verzia Alltrack s upraveným podvozkom a dodatočným oplastovaním karosérie.
Technológie a samostatnosť
Podstatne väčších zmien sa dočkal interiér tohto obľúbenca. Pribudol totiž úplne nový multifunkčný volant, nové čalúnenie a materiály či tretia generácia multimediálnych systémov. Označovaná je ako Modular Infotainment Matrix s integrovanou SIM kartou - auto je teda nepretržite online.
Palubnú dosku následne zdobí jedna z troch dostupných dotykových obrazoviek infotainmentu, v rozmeroch 6,5-palca, osem palcov alebo deväť palcov. To však nie je všetko a obrazovku je možné vidieť aj priamo pred vodičom, kde s rozmerom 11,7-palca zastáva funkciu digitálneho prístrojového štítu so skutočne kvalitnou grafikou.
Zaujímavosťou je už aj prítomnosť ovládania hlasom, takže podobne ako pri modeloch od značky Mercedes-Benz či BMW stačí povedať "Ahoj, Volkswagen".
Automobilka prezentuje faceliftovaný Volkswagen Passat aj v súvislosti s osadenými modernými technológiami autonómnej jazdy. Balík asistenčných systémom IQ.Drive tak ponúkne aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu, automatické núdzové brzdenie, sledovanie mŕtvych uhlov či nového asistenta Travel Assist.
Ten kombinuje schopnosti adaptívneho tempomatu, udržiavania v jazdnom pruhu, prediktívnej kontroly rýchlosti (auto reaguje na obmedzenia rýchlosti dopravnými značkami, začiatok/koniec obce, kruhové objazdy, križovatky, zákruty) a to všetko až do rýchlosti 210 kilometrov za hodinu. Volkswagen je teda opäť o niečo bližšie na ceste k plne autonómnej jazde.
Väčší dojazd a nový diesel
Pod kapotu pribudla možnosť zvoliť nový dvojlitrový turbodiesel 2.0 TDI Evo s výkonom 110 kW, ktorý bude patriť nepochybne k jednej z najpredávanejších verzií.
Zaujme tiež plug-in hybridné prevedenie Passat GTE, hoci s totožným motorom 1,4 TSI (115 kW), elektromotorom (85 kW) a s rovnakým 160 kW kombinovaným výkonom, ale so zväčšenou kapacitou akumulátorov z 9,9 na 13 kWh. Dojazd na jedno nabitie teda dosahuje úroveň nie 50, ale teraz až 70 kilometrov.
Aj naďalej sú k dispozícii benzínové agregáty 1,5 TSI (110 kW), 2,0 TSI (140 kW), 2,0 TSI (200 kW) a naftové zastúpenie tvorí 1,6 TDI (88 kW), 2,0 TDI (140 kW) a 2,0 TDI (176 kW). Všetky sú pritom vybavené filtrom pevných častíc a v prípade dieselových variant aj vstrekovaním močoviny (AdBlue).
Vylepšený Volkswagen Passat má zavítať na trh už v máji 2019. Verejnosť si ho môže prezrieť najbližšie na tradičnom marcovom autosalóne v Ženeve.