Úzke a agilné vozidlo uľahčuje jazdu v mestských oblastiach, má však uzavretý interiér, je praktické a ponúka vyššiu úroveň bezpečnosti, takže uspokojí požiadavky širšieho okruhu vodičov.
"Automobilový priemysel sa prispôsobuje zmenám v pohľade zákazníkov na individuálnu dopravu. Seat ponúka pre tieto výzvy riešenie v podobe vozidla Minimó, ktoré sme prvýkrát vyvinuli špecificky na tento účel. Kombináciou techniky pre autonómnu jazdu a systému elektrického pohonu vytvárame budúcnosť mestskej mobility," vysvetlil predseda predstavenstva spoločnosti Luca de Meo.
Koncepčný dvojmiestny automobil s vonkajšou dĺžkou 2,5 metra a šírkou 1,24 metra má prejsť aj tými nejzapchatejšími mestskými ulicami a dokáže využiť aj tie najmenšie medzery pre zaparkovanie. Kompaktné rozmery navyše zmenšujú plochu vozidla na iba 3,1 metrov štvorcových, čo je oveľa menej ako u bežného mestského vozidla (cca 7,2 metrov štvorcových); pôdorysná plocha je teda len o málo väčšia ako pri motocykli.
Interiér má usporiadanie 1 + 1, to znamená, že spolujazdec sedí za vodičom. Seat uvádza, že vzdialenosť medzi bedrovými kĺbmi vodiča a spolujazdca vzadu je rovnaká ako v modeli Mii, zatiaľ čo vzdialenosť medzi cestujúcimi a dverami je väčšia ako v aktuálnej Ibize.
Základom vozidla je tuhý skelet. Kolesá s priemerom 17 "sú umiestnené čo najďalej od seba. Jedným predným svetlometom pripomína motocykel. Zavesenie asymetrických dverí následne umožňuje ich otvorenie aj v najtesnejších priestoroch. Menšie dvere vodiča na ľavej strane ponechávajú viac miesta pre okná, čo zlepšuje konečný výhľad z vozidla, zatiaľ čo väčšie dvere spolujazdca na pravej strane významne uľahčujú nastupovanie a vystupovanie.
Zadné sedadlo je neoddeliteľnou súčasťou interiéru. Ak cestuje vodič sám, môže veľkorysý priestor vzadu využiť pre odloženie batožiny. Toto riešenie zvyšuje praktickosť vozidla a tiež naznačuje ďalšie možné využitie vozidla Minimó aj na iné účely, než je len preprava ľudí.
Akumulátory, uložené pod podlahou vozidla v ľahko prístupnom ráme, možno vymeniť za úplne nabitú sadu v priebehu niekoľkých sekúnd a s minimálnym úsilím. Vozidlo tak môže pokračovať v jazde omnoho rýchlejšie ako ostatné autá na cestách, ktoré je potrebné pri vybití opäť dobiť na mieste.
Výmena batérií bude rýchla a tiež veľmi jednoduchá
"Pre súkromných zákazníkov sa tým výrazne skráti doba nabíjania a prevádzkovateľom služby zdieľania mestských elektromobilov sa znížia prevádzkové náklady," vysvetľuje Filip Stoulil z českého zastúpenia značky. "Minimó poskytne zákazníkom dojazd viac ako sto kilometrov na jedno nabitie sady akumulátorov s vysokou hustotou energie."
Vozidlo má integrované digitálne riešenie pre súkromných užívateľov aj klientov služieb zdieľania automobilov na základe digitálneho kľúča a bezdrôtovú technológiu Android Auto. Táto platforma je navyše otvorená pre ďalší budúci vývoj. Minimó je totiž pripravené na budúcu techniku pre autonómnu jazdu štvrtej úrovne, ktorá umožní vyzdvihnúť užívateľa na stanovenom mieste úplne samostatne.