StoryEditor

Audi ukázalo nový koncept elektrického SUV. Vyrábať sa začne budúci rok

05.03.2019, 12:55
Sériová verzia modelu Q4 e-tron má byť odhalená budúci rok, kedy by mala tiež odštartovať výroba tejto novinky.

Audi na ženevskom autosalóne predstavilo nielen hybridné verzie svoji stávajúcich modelov ako A6, A7 Sportback, A8 a Q5, ale aj plne elektrický koncept s označením Q4 e-tron. Ten stojí na známej koncernovej platforme MEB pre elektromobily a znázorňuje model smerujúci do výroby už budúci rok.

Prednú časť zdobia Matrix LED svetlomety, veľká maska chladiča a dva obrovské nasávacie otvory vzduchu po bokoch. Pod maskou chladiča je následne aj osvetlené logo e-tron. Karosériu dopĺňajú rôzne linky a prelisy, rovnako ako dizajnové aerodynamické 22-palcové disky kolies.

​Zadnej časti potom dominujú prepojené koncové LED svetlá, výrazný difúzor a mohutné otvory v nárazníku. Strecha smerom k zadnej časti klesá na štýl kupé, čo dodáva modelu vskutku atraktívny vzhľad.

Kľučky dverí tu budete hľadať márne, všetko je uhladené pre čo najlepšiu aerodynamiku a tým pádom tiež lepší celkový dojazd vozidla.

Samozrejme, v interiéri nechýba digitalizácia a teda dvojica displejov - digitálny prístrojový štít pred vodičom a centrálny displej infotainmentu. Prepracovaný je aj multifunkčný volant s dotykovými tlačidlami a voličom jazdných režimov.

Dynamicky tvarovanú palubnú dosku zdobí aj menší panel pre ovládanie klimatizácie a z jej spodnej časti vychádza následne stredový panel s úložným priestorom a voličom prevodovky.

Novinka má vyniknúť tiež bohatým vnútorným priestorom, čo bolo docielené využitím platformy MEB a rozmermi vozidla - na dĺžku meria 4,59 metra, na výšku 1,61 metra a na šírku 1,9 metra. Rázvor náprav pritom dosahuje 2,77 metra. Hmotnosť batérie (510 kilogramov) je rozložená v pomere 50:50 medzi nápravami, čo prispieva k dobrej stabilite a dynamike vozidla.

Audi

​O pohon sa stará dvojica elektromotorov - jeden je osadený vpredu a poháňa prednú nápravu výkonom 75 kW a krútiacim momentom 150 Nm, druhý má na starosť roztáčanie zadných kolies s výkonom 150 kW a krútiacim momentom 310 Nm.

Systémový výkon následne dosahuje až 225 kW. Batéria s kapacitou 82 kWh poskytne podľa nového cyklu WLTP energiu pre dojazd na úrovni 450 kilometrov a na 80-percent svojej kapacity sa stihne dobiť pomocou 125 kW nabíjačky za 30 minút.

Sériová verzia modelu má byť odhalená budúci rok, kedy by mala tiež odštartovať výroba tejto novinky.

01 - Modified: 2024-05-07 22:00:00 - Feat.: - Title: Týmto autám sa radšej vyhnite. Patria k najmenej spoľahlivým, ukazuje štúdia ADAC 02 - Modified: 2024-05-07 12:53:40 - Feat.: - Title: Zlozvyk, ktorý nevedome robia mnohí vodiči. Netušia, čo všetko však môže spôsobovať 03 - Modified: 2024-05-07 09:44:30 - Feat.: - Title: Najpredávanejší Hyundai na Slovensku prešiel vylepšeniami. Vieme, koľko stojí 04 - Modified: 2024-05-06 09:00:00 - Feat.: - Title: Ferrari odhalilo dvojicu šialených modelov. Pod kapotou majú „zakázané“ motory 05 - Modified: 2024-05-06 11:50:00 - Feat.: - Title: Chorvátsko nasadilo bič na nezodpovedných vodičov. Nové radary netrestajú iba rýchlosť
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
08. máj 2024 13:56