Ženevský autosalón sa nepochybne spája tiež s mnohými superšportovými či superluxusnými vozidlami, ktoré oko bežného "smrteľníka" vidí len výnimočne. Čo sa však stane, ak sa tieto dve kategórie spoja v jednu?
Odpoveď prináša novinka z dielne Bugatti s označením La Voiture Noire, ktorá je zaujímavá nielen svojou históriou, ale aj cenovkou. Model La Voiture Noire je totiž akousi "oslavou" známeho historického modelu značky Bugatti s menom Type 57SC Atlantic.
Klasiku navrhol najstarší syn zakladateľa automobilky Jean Bugatti, avšak pred 80. rokmi neďaleko výrobného závodu počas testovacej jazdy stratil kontrolu nad autom a zomrel po náraze do stromu. Príčinou bolo vbehnutie cyklistu na testovací okruh značky.
Špičkové Bugatti La voiture Noire (v preklade "čierne auto") je postavené ako spomienka na dizajnéra v rovnakej farbe ako vtedajší Type 57SC Atlantic a vyrobené z najkvalitnejších karbónových vlákien.
Špičkové Bugatti La voiture Noire (v preklade "čierne auto") je postavené ako spomienka na dizajnéra v rovnakej farbe ako vtedajší Type 57SC Atlantic a vyrobené z najkvalitnejších karbónových vlákien.
Samozrejme, je postavené na úplne inej technológii, disponuje najmodernejšími systémami a pod kapotou ukrýva poriadne stádo koní. "Čierne auto" stojí na rovnakej platforme ako jeho kolegovia s menom Chiron a Divo, pričom zdieľa tiež osemlitrový šestnásťvalec dopovaný štvoricou turbodúchadiel.
Výkon siaha až na 1 103 kW (1 500 koní) a krútiaci moment dosahuje ohromných 1 600 Nm. Vďaka tomu dokáže vystreliť z nuly na stovku za 2,5 sekundy s maximálkou stanovenou na 400 kilometrov za hodinu.
Celý model dopĺňajú mnohé aerodynamické prvky, zadná časť má výrazný difúzor, predok zdobí mohutný nárazník s veľkolepými otvormi pre prívod vzduchu a čerešničkou na torte sú špeciálne aerodynamické disky kolies.
Ak sa vrátime späť k cene, tá prekonáva všetky do dnes stanovené sumy za nové auto. Automobilke Bugatti totiž nový majiteľ za špičkový model La Voiture Noire zaplatil neskutočných 11-miliónov eur pred zdanením.
Ak ste si už náhodou chystali kufrík s peniazmi, zrejme vás uzemní nasledujúca informácia, že na svete sa vyrobil len jeden jediný kus a ten momentálne stojí vystavený v ženevskom výstavisku Palexpo.
Keďže automobilka neprezrádza mená, je ťažké určiť, komu tento superluxusný a rýchly kúsok patrí - kolujú však dohady o tom, že by mohlo ísť o bývalého šéfa Volkswagen Group Ferdinanda Piëcha, ktorý je vnuk zakladateľa značky Porsche Ferdinanda Porscheho.
Cestu redaktora na autosalón v Ženeve hradila spoločnosť Mercedes-Benz Slovakia.