Pripravované a tvrdo testované BMW M8 by sme mali spoznať už na autosalóne vo Frankfurte a spolu s ním snáď aj nové BMW M3. Práve na novej M8 by sme však mali po prvýkrát uvidieť nový športový displej značky BMW, určený pre vysokovýkonné modely mníchovskej prémiovky.
S novým displejom príde aj prepracovaný nový "M Mode", ktorý prinesie okrem konfigurácie podvozku alebo pohonu aj dodatočné nastavenie samotných bŕzd. To tu ešte nikdy predtým nebolo, pričom to znie skutočne veľmi zaujímavo a lákavo.
Nový "M Mode" umožní vodičovi, aby si podľa svojich preferencií nastavil displeje a tiež asistenčné systémy. Okrem pruženia, riadenia alebo motora sa pri nových modeloch s M xDrive (pohon všetkých kolies) bude dať nastaviť aj odpojenie pohonu predných kolies (nová M8 teda určite príde s M xDrive pohonom) a v nových modeloch M8 Coupe a Cabrio bude aj dokonca možná zmena reakcie brzdového systému.
Vlastnosti motora sú k dispozícii v jazdných režimoch Efficient, Sport a Sport Plus, tlmenie v režimoch Comfort, Sport a Sport Plus, riadenie v režimoch Comfort a Sport a po novom brzdový systém taktiež v režimoch Comfort a Sport. V tomto prípade ide o spojenie aktivácie bŕzd s posilňovačom a odozvy na brzdový pedál.
Brzdný tlak vytvára elektrický ovládací člen, k dispozícii je aj podtlakový posilňovač pre zvýšenie celkovej účinnosti. BMW dodáva, že na spätnú väzbu od bŕzd nemá vplyv mokrá cesta alebo vysoká teplota bŕzd a teda aj možný fading (vädnutie bŕzd).
Nastavenie medzi Comfort a Sport bude v samotnej odozve na pedáli. Či je to dobré, že vodič nebude mať spätnú väzbu pri rozdielnych podmienkach, to si teraz netrúfame povedať. Ako systém funguje ukáže aj samotná prax.
Avšak elektronický ovládací člen pre brzdný tlak si pamätáme z Mercedesov so systémom SBC a po veľkom fiasku v triede E sa vrátili k bežnému brzdovému systému s podtlakovým ovládaním bez elektrického člena. Snáď je to v tomto prípade vymyslené lepšie.
Ďalšou novinkou bude v blízkej budúcnosti zmena s "M Mode" v prípade digitálnej obrazovky a head-up displeja. K dispozícii bude režim Road, Sport a Track. V režime Sport sa na digitálnom displeji zobrazujú len otáčkomer, svetelná indikácia ideálneho momentu preradenia, aktuálna rýchlosť a aktuálny rýchlostný stupeň.
Po bokoch sú to zobrazené údaje o teplote oleja a stave paliva, k dispozícii je aj údaj o tlaku v pneumatikách či priečnom a pozdĺžnom zrýchlení.
Režim Track je následne, logicky, určený na pretekársku trať a jeho zvolenie treba potvrdiť ešte aj na iDrive ovládači. V tomto momente sa totiž vypnú všetky asistenčné systémy, audio systém a prestanú sa zobrazovať dopravné značky na digitálnom prístrojovom štíte.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.