StoryEditor

Jeden z najpopulárnejších crossoverov bude ešte lepší. Príde aj ako hybrid

04.07.2019, 13:10
Krajčí vzhľad ale aj novinka pod kapotou - taká je nová generácia modelu Renault Captur.

Model Renault Captur sa radí ku kompaktným SUV, respektíve crossoverom do mesta. Stal sa na trhu veľmi obľúbeným a to najmä vďaka svojej veľkosti či priestrannosti.

Aktuálne stojí na rovnakej platforme CMF-B ako známy Renault Clio, no vďaka 4 288 milimetrov na dĺžku, 1 797 milimetrom na šírku a 1 556 milimetrom na výšku ponúkne nepochybne viac priestoru.

Najmä vo svojej novej generácii, ktorú automobilka len nedávno predstavila svetu. Novinka so svojím príchodom narástla a posádke poskytne až o 81 litrov objemu viac - celkovo je to totiž 536 litrov batožinového priestoru.

Rovnako sa budú pasažieri cítiť lepšie aj na zadných sedadlách, kde pribudlo takmer 20 milimetrov miesta na kolená. Praktickú stránku auta podporujú i nové obloženia dverí, ktoré sú schopné uschovať aj 1,5-litrové fľaše.​

Mierne zmenený bol exteriér inšpirovaný modelom Clio, s prepracovanými svetlami využívajúcimi aj Full-LED techniku, predné i zadné svetlá získali C grafiku, nechýba oplastovanie podbehov či prahov a mierne sa zvažujúca strecha smerom k zadnej časti.

​Záujemcovia majú na výber viac ako 10 farieb karosérie a štvoricu kontrastných lakovaní strechy. Celkovo je možné nový Captur nakonfigurovať do 90 rôznych podôb. 

Aj v interiéri sa novinka inšpiruje svojím menším súrodencom, nájsť tu však môžeme okrem známeho vertikálneho panelu infotainmentu aj novú "flying console" stredovú konzolu s voličom prevodovky.

Renault

Vo výbave je možné mať množstvo moderných asistenčných a bezpečnostných systémov, ako napríklad aktívne núdzové brzdenie, čítanie dopravných značiek, adaptívny tempomat, aktívne parkovanie, kvalitnú parkovaciu kameru disponujúcu 360 stupňovým náhľadom a mnoho ďalšieho.

​Najväčším prekvapením je pre mnohých ponuka motorov, ktoré môžu nový Captur poháňať. Okrem benzínovým agregátov 1.0 TCe  (100 koní) a 1.3 TCe (130 a 155 koní) je tu aj naftový motor 1.5 dCi s výkonom 95 a 115 koní. Mnohých však zrejme zaujme novinka v podobe plug-in hybridného prevedenia s označením E-Tech, ktorá príde budúci rok.

Doterajšie dostupné informácie hovoria o 1.6-litrovom benzínovom motore spolupracujúcom s dvojicou elektromotorov. Kapacita akumulátora by mala byť 9,8 kWh, čo by malo vystačiť na čisto elektrický mestský dojazd 65 kilometrov. Pri rýchlosti do 130 kilometrov za hodinu by to malo byť 45 kilometrov - celkom slušné údaje.

01 - Modified: 2024-04-26 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvá jazda s novou Daciou Duster. Odolný klasik zdražel a dostal miesto dieselu hybrid 02 - Modified: 2024-04-26 09:06:00 - Feat.: - Title: Návrat Škody k športiakom? Supervýkonná novinka ohromí, má to však jeden háčik 03 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 04 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu 05 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
26. apríl 2024 17:55